جشن نوروز گامی موثر در تحکیم صلح کشورها

به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، 'محمود احمدی نژاد'روز یكشنبه در سومین جشن جهانی نوروز كه در كاخ سامان شهر دوشنبه برگزار شد، از برگزاری مجدد جشن جهانی نوروز ابراز خرسندی كرد.

وی افزود: سومین جشن جهانی نوروز فرصتی است که به ارزشهای انسانی و اعتلای مناسبات فرهنگی اهتمام ورزیم و در راستای تحکیم صلح، و امنیت در منطقه گام برداریم.

رئیس جمهوری اسلامی یادآور شد: ارزشهای فراوانی در جشن نوروز وجود دارد که ازجمله آن می توان به عبور از سختی زمستان، رویش دوباره، شور زندگی و خنده گلستانها اشاره کرد.

احمدی نژاد تصریح کرد: نوروز طراوات جهان است و ماندگاری نوروز در اتصال حقیقت آن به حقیقت آسمان و زمین است.

وی با بیان اینکه ارزشهای نوروز الهی و فراگیر است و همه انسانها به دنبال تعالی کمال هستند، گفت: انسانها همه دنبال دنیایی مملو از زیبایی، عدالت و پاکی و همچنین دنیایی که در آن حقوق مردم محترم و کرامت انسانی حفظ شود، هستند.

احمدی نژاد اضافه کرد: نوروز مردم را به دوستی و عدالت دعوت می کند و این جشن بشارتی است برای انسانها که روزی زندگی سخت و زمستانی بشر با بهار دگرگون خواهد شد.

رئیس جمهوری گفت: نوروز انسانها را به ایستادگی در برابر فریاد و بی عدالتی های افرادی که حلاوت زندگی را از مظلومان گرفته اند، ترغیب می کند.

وی یادآور شد: همه انسانها حق دارند رحمت ایزدی را در نوروز و زندگی خود احساس کنند و آن روزی که عشق و عدالت طلوع کند، نوروز انسانی نیز طلوع خواهد کرد، نوروزی که در آن انسانیت، تولدی دوباره خواهد یافت و زورگیری، ناامنی، اشغال، تجاوز و تحقیر انسانها در آن وجود ندارد.

احمدی نژاد ادامه داد: در آن روز از پایمال کردن حقوق ملتها، به یغما بردن ثروت سرزمینها و تخریب زیربناها خبری نیست و مردم آواره به سرزمینهای خود بازخواهند گشت.

وی تاکید کرد: در نوروز موعود منابع هیچ ملتی غارت نخواهد شد و همه ملتها در سراسر دنیا همچون آسیا، آفریقا، خاورمیانه، اروپا و آمریکا به حق خود می رسند.

وی با بیان اینکه در آن نوروز عدالت، برابری، عشق و احترام عالمگیر خواهد شد، گفت: این وعده خداوند است که خرمی از راه خواهد رسید و صالحان به رهبری صالح کل حضرت مهدی موعود(عج) و یاری حضرت مسیح(ع) عدالت را در دنیا برپا خواهند کرد.

به گفته رئیس جمهوری در آن روز ترس و اندوهی در دنیا برجای نخواهد ماند و در آن روز فقط خداوند پرستش می شود.

احمدی نژاد افزود: مردم آزاد، نجیب و بامحبت کشورهای حوزه نوروز و کسانی که این روز بزرگ را جشن می گیرند پرچمدار همه خوبیها، زیباییها، برادری و صلح و طلایه داران ارزشهای انسانی خواهند بود.

وی تاکید کرد باید مناسبات فرهنگی کشورهای حوزه نوروز بدرستی به جهانیان معرفی شود و فرهنگ و سنن این مردم و ملت به جهانیان بیش از پیش معرفی شود.

احمدی نژاد اضافه كرد: پیام جهانی نوروز پیام همبستگی ملل برای عشق و صلح جهانی است و امیدوارم جشن نوروز هر سال باشكوهتر از سالهای قبل برگزار شود.