پرداخت 670 میلیارد تومان مالیات بنیاد مستضعفان بابت عملکرد سال 97

 پرویز فتاح امروز در نشست خبری تشریح فعالیت های بنیاد مستضعفان اظهار داشت: 5 ماه پیش اینجانب در بنیاد مستضعفان حکم گرفتم و امروز فرصت مناسبی است پس از 5 ماه فعالیت گزارش عملکردی ارائه شود. 

اخبار سیاسیرئیس بنیاد مستضعفان افزود: باید به رسم ادب نامی از اقای سعیدی کیا ببریم زیرا وی رئیس ما در هیات امنای بنیاد است. 

وی اظهار داشت: در این جلسه هم خبرنگاران حوزه اقتصادی هستند و هم اجتماعی. این روزی ما بود و خیلی خوب است به هر حال ما موظف به پاسخگویی هستیم. 

فتاح بیان کرد: در 9 ماهه سال 98 برنامه بنیاد مستضعفان کاملا محقق شده است و درامد بنیاد افزایش یافته است. 

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: فروش کل بنیاد در 9 ماهه 26 هزار میلیارد تومان بوده و این بیش از برنامه ریزی ما است و این موضوع نشان می‌دهد بنیاد در رونق تولید موفق عمل کرده است. در این 9 ماه تولید و فروش ما از 35 هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

فتاح ادامه داد: تاکنون 670 میلیارد تومان مالیات بابت سال 97 داده ایم. آقای نوبخت برای سال اینده مالیات ما را در بودجه 1600 میلیارد تومان در نظر گرفته اند. سود بنیاد قبل از کسر مالیات در سال 97 رقم 5400 میلیارد تومان بود.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: منطقه یک ازادراه تهران شمال بهمن ماه امسال افتتاح میشود

فتاح با تاکید بر اینکه بنیاد اصلا ارز 4200 تومانی دریافت نکرده است، گفت: صادرات 9 ماهه بنیاد به 5000 میلیارد تومان رسید. 

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بنیاد در بازار ارز و سکه و طلا اصلا ورود ندارد. 

وی افزود: 31 شرکت بورسی داریم 10 شرکت ما به زودی به بورس می‌روند.

فتاح تاکید کرد: قرارداد مسکن 2 معلول به بالا 1400 واحد است که تا سال اینده تحویل می‌دهیم.

وی اضافه کرد: در فولاد کاوه 4000 میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌کنیم و تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد. 

وی گفت: طی هماهنگی با رئیس قوه قضائیه 1100 پرونده ملکی بنیاد به قوه قضاییه و شعبه اختصاصی که در دادگاه برای بنیاد اختصاص داده اند می‌رود از این پس آن سبو بشکست و ان پیمانه ریخت.