ولایتی: در حال حاضر، هیچ رابطه‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد

«علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل در گفت‌گو با شبکه خبری روسیاالیوم  به سوالات مختلف در خصوص روابط دوجانبه روسیه و ایران و مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی پاسخ داد.

اخبار سیاسی - ولایتی در ابتدای این گفت‌وگو که مشروح آن سه‌شنبه شب منتشر شده است،  داشتن هرگونه ارتباط ایران و آمریکا را تکذیب کرد و گفت: که در حال حاضر، هیچگونه ارتباطی بین این دو کشور وجود ندارد و امکان ندارد که کشور بزرگ و قوی مانند ایران در برابر تحریم‌های آمریکا تسلیم شود.

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری درباره رویدادهای لبنان عنوان کرد:« مردم لبنان هشیار و با درایت هستند و قادرند به سرعت مشکلات خودشان را حل کنند».

وی ضمن استقبال از مامور شدن «حسان دیاب» به تشکیل کابینه جدید لبنان افزود: «به هر تصمیمی که ملت لبنان (برای تعیین سرنوشت کشورشان) می‌گیرند، احترام می‌گذاریم».

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در پاسخ به سوالی در خصوص سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به ژاپن گفت: رابطه ایران با ژاپن یک رابطه قدیمی و همواره خوب است و دو کشور در آسیا سابقه  روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته‌اند و امیدواریم ژاپن استقلال بیشتری در مورد سیاست خارجی همانند چین و روسیه علیرغم  فشارهای آمریکا نشان بدهد. 

وی در خصوص سوال مرتبط با شایعاتی مبنی بر روابط پشت پرده ایران و آمریکا تصریح کرد: این‌ها همه شایعه است و زمانیکه آمریکا به صورت یک‌جانبه برجام را نقض کرده است، هیچ رابطه‌ای بین ایران و آمریکا وجود ندارد. به آژانس انرژی اتمی هم توصیه می‌کنیم تحت تاثیر تبلیغات و شایعات آمریکایی ها و صهیونیست‌ها قرار نگیرند.