به گزارش افکارنیوز، زهره طبیب زاده در گفتگو با مهر بیداری اسلامی را مهمترین اتفاق سیاسی سال گذشته دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران بعد از سه دهه و پیروزی در عرصه داخلی توانست پیروزی در عرصه بین المللی را بچشد و نتیجه انقلاب خود را در دیگر کشورهای اسلامی مشاهده کند.

مشاور رییس جمهور و رییس مرکز امور زنان و خانواده در دولت نهم افزود: در سال گذشته شاهد به اوج و شکوفایی رسیدن بیداری اسلامی در منطقه بودیم که حتی جنبش ۹۹ درصدی وال استریت در امریکا نیز متاثر از بیداری بوده است و به گفته خود شهروندان امریکایی جنبش آنان متاثر از میدان التحریر قاهره بوده که انقلاب های منطقه نیز حاصل انقلاب اسلامی ایران است.

حال و هوای تعطیلات نوروز به گونه است که نمی توان از آن استفاده سیاسی کرد

این کاندیدای مجلس نهم بیان اینکه در اوایل تعطیلات نوروز امسال برای دیدن اقوام به شهر اصفهان رفته است در پاسخ به این سوال که آیا از این ایام برای تیلیغات انتخاباتی استفاده کرده است گفت: حال و هوای تعطیلات نوروز و محافل خانوادگی به گونه ای است که نمی توان از این ایام استفاده سیاسی کرد.

وی همچنین با اشاره به رقابت دو جبهه متحد اصولگرایی و پایداری گفت: به عقیده من از ابتدا می توانست توافقاتی بین این دو جبهه صورت بگیرد و کاندیداهای اصلح را انتخاب کنند؛ اما اختلاف دیدگاه ها و نظرها ها جو رقابتی را ایجاد کرد.

کاندیدای مشترک دو جبهه متحد اصولگرایی و پایداری افزود: هرچند وجود یک لیست انتخاب را برای مردم راحت تر می کرد ولی شور و هیجان انتخاباتی را به وجود نمی آورد و به نظر من خدا می خواست که توافقی میان دو جبهه صورت نگیرد و زمینه برای طرح دیدگاههای متفاوت به وجود آید؛ چراکه این امر هم موجب حضور پرشور مردم در انتخابات و هم افزایش رشد سیاسی و اجتماعی مردم در جامعه می شود.

زمینه ای برای ائتلاف دو جیهه متحد و پایداری نمی بینم

طبیب زاده ارائه لیست مشترک از سوی دو جبهه را در مرجله دوم انتخابات ناممکن دانست و گفت: اگر می‌خواست توافقی حاصل شود در دور اول رقابت ها شده بود؛ بنابراین زمینه ای برای ائتلاف و پیوند دو گروه نمی بینم.

وی حضور در انتخابات مشابه دور اول انتخابات و ارائه دو لیست را مناسب دانست و گفت: با توجه به اینکه دور دوم انتخابات از نظر بعد سیاست خارجی اهمیت ندارد مردم دیگر احساس وظیفه ای برای مشارکت گسترده نمی بینند، ممکن است درصد مشارکت کاهش یابد که با رقابتی بودن فضای انتخابات می توان انگیزه حضور را افزایش داد.

ایجاد فضای رقابتی و ارائه دولیست را برای دور دوم انتخابات مناسب تر می دانم

وی افزود: مردم در دور دوم خیالشان راحت است تهدیدات خارجی وجود ندارد و نیازی به شرکت مجدد نمی بینند اما یک نماینده بهتر است با آراء بالا و پشتوانه وارد مجلس شود؛ لذا فضای رقابتی را برای دور دوم انتخابات مناسب می دانم.

رییس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اصراری بر راه یابی به مجلس را ندارم گفت: رای آوردن و یا نیاوردن در انتخابات برایم علی السویه است؛ چرا که کارهای زیادی دارم که اگر به مجلس راه نیافتم انجام دهد و اگر هم لیاقت حضور را پیدا کردم میدان عمل بیشتری پیدا می کنم.

شکل گیری امت واحده به رهبری مقام معظم رهبری آرزوی من در سال جدید است

وی همچنین وحدت بین مسلمان با رهبری مقام معظم رهبری را در سال جدید آرزو کرد و گفت: امیدوارم نفوذ کلام مقام معظم رهبری که مرزها را درنوردیده همه نیروهای انقلابی و مسلمان را در زیر پرچم اسلام جمع کند و یک امت واحده در برابر استکبار جهانی شکل بگیرد.

طبیب زاده در پایان خاطرنشان کرد: آزادی مردم مظلوم بحرین از چنگال رژیم آل سعود و ختم شدم انقلاب های منطقه به حکومت اسلامی و عدم انحراف در آن را برای ملت مسلمان منطقه خواستارم.