سفیر ایران: مسکو و تهران برای مقابله با تروریسم اقتصادی آمریکا همکاری کنند

 «کاظم جلالی» سفیر جدید ایران در روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» از احتمال برگزاری رزمایش زمینی ایران و روسیه در آینده خبر داد.

اخبار سیاسی-  وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال برگزاری رزمایش زمینی دو کشور ایران و روسیه گفت: «کشورها در زمینه‌های مختلف همکاری می‌کنند، بنابراین بله، چنین احتمالی وجود دارد».

سفیر ایران در روسیه ، هیچ زمان‌بندی خاصی برای برگزاری چنین رزمایشی ارائه نداد و تنها گفت که مسکو و تهران قبلاً نیز رزمایش‌های مشترکی را برگزار کرده‌اند.

جلالی درباره همکاری مشترک روسیه و ایران ادامه داد: «من اطمینان دارم که هر دو کشور باید به همکاری نزدیک در این زمینه ادامه دهند. با توجه به درک مشترک دو کشور از تهدیدات، (این همکاری)، اجازه حفظ صلح و ثبات منطقه را می‌دهد».

ایران ، چین و روسیه از فردا تا روز دوشنبه به مدت چهار روز رزمایش دریایی مشترکی را در دریای عمان انجام خواهند داد و آنطور که سردار سرتیپ «ابولفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز گذشته تأکید کرد، مابله با تروریسم و دزدی دریایی، یکی از اهداف مهم این رزمایش است.

سفیر ایران در بخشی از مصاحبه خود بر همکاری روسیه و ایران در مقابله با « تروریسم اقتصادی » واشنگتن تأکید کرد و گفت: «تقویت روابط سیاسی، گسترش همکاری دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی برای مقابله با تروریسم و همچنین مقاومت در مقابل تروریسم اقتصادی آمریکا که تحریم‌هایی را بر هر دو کشور ما و روسیه تحمیل کرده است، حائز اهمیت است».

اخیراً هفده عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ به وزیر خزانه‌داری این کشور ضمن اذعان به تروریسم اقتصادی واشنگتن علیه تهران اعلام کردند «کارزار فشار حداکثری» در تبادلات مربوط به کالاهای بشردوستانه با ایران مانع ایجاد کرده است.