گفت‌وگوی نتانیاهو با پوتین درباره ایران و سوریه

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه گفت‌وگو کرده است. 

اخبار سیاسی - به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، دفتر نتانیاهو اعلام کرد که ایران و سوریه محور اصلی گفت‌وگوی او با پوتین بوده است.

این تماس تلفنی در شرایطی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی همچنان به حملات هوایی به نقاط مختلف سوریه به بهانه مقابله با ایران، ادامه می‌دهد.

نتانیاهو در این تماس همچنین از پوتین خواسته «نعاما ایساخار» تبعه رژیم صهیونیستی را که در روسیه در حبس به سر می‌برد، عفو کند. ایساخار اردیبهشت ماه امسال به دلیل حمل ماریجوانا در فرودگاه مسکو بازداشت شده است.

دادگاهی در روسیه، این زن را به جرم حمل و قاچاق مواد مخدر تحمل هفت سال و نیم حبس محکوم کرده است. ایساخار اتهام حمل مواد مخدر را پذیرفته، اما مدعی شده است که قاچاقچی مواد مخدر نیست.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند که که ظاهرا حکم زندان نسبتا طولانی این زن، با هدف ایجاد اهرم در برابر تل‌آویو برای امتیازگیری در پرونده‌ای دیگر صادر شده است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شده‌اند که مسکو در واکنش به درخواست آزادی این زن، بحث پرونده یک تبعه روس به نام «الکسی بورکوف» را پیش کشیده‌اند. بورکوف در سال ۲۰۱۵ به درخواست آمریکا در فرودگاه «بن گوریون» تل‌آویو بازداشت شده و از آن زمان در فلسطین اشغالی در حبس به سر می‌برد و رژیم صهیونیستی قصد دارد به زودی وی را به واشنگتن مسترد کند. آمریکا بورکوف را به ارتکاب جرایم سایبری متهم کرده است.