شاه بیت علت نارضایتی مردم ناکارآمدی‌ دولت است

اخبار سیاسی- حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی رفیعی راد، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد مسائل استراتژیک با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ضمن بیان وجود جریان‌های سیاسی درکشور در گفت‌وگو با افکارنیوز افزود: «واقعیت تلخی وجود دارد و آن این که نام‌گذاری دو جریان معروف سیاسی کشور، مشکوک است. با توجه به اظهار نظر مطلعان آمریکاشناسی، اولین نام، بنیادگرایی بوده که در سیر تطور ادبیات سیاسی به اصول‌گرایی تبدیل شده است.»

او ادامه داد: «در ادامه بر اساس مکتب مارتین لوترکینگ و جریان انتقادی او از کلیسای کاتولیک، یک جناح سیاسی موازی ایجاد شد که اصلاحات نام گرفت و ریشه در رفورمیسم دارد و من اصالتی برای این دو نام قائل نیستم.»

رفیعی‌راد گفت: «تقسیم بندی حقیقی در عرصه سیاسی جمهوری‌اسلامی‌ایران ، انقلابی و غیرانقلابی است. به عبارتی خلاف انحراف و فریب سیاسی بیگانگان و بیگانه پرستان است. به همین دلیل است که ثبات مجموعه‌های سیاسی در کمترین سطح خود قرار دارد. متاسفانه انعطافی که جریان‌های سیاسی ازخود نشان می‌دهند در بین نرمتنان، بی‌نظیر است.»

*شاه بیت علت نارضایتی مردم ناکارآمدی‌ دولت است

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: «دلیل اصلی آرایش یک جریان سیاسی را مطالبات مردم رقم می‌زند. در حال حاضر با ناکارآمدی در بخش اجرایی کشور مواجه هستیم و شاه بیت علت نارضایتی مردم نیز همین ناکارآمدی‌هاست.»

وی بابیان این که کارنامه ببشتر نمایندگان فعلی قابل دفاع نیست، گفت: «اکنون شاهد اوج گرفتن ائتلاف جبهه انقلابی و زوال‌ حامیان تابلودار دولت فعلی هستیم. در این بین کارنامه تعداد زیادی از نمایندگان مجلس حائز نمره قبولی نیست چرا که مجلس در نابه سامانی معیشتی سهم قابل توجهی دارد.»

رفیعی‌راد با اشاره به نقاط ضعف مجلس فعلی تصریح کرد: «سیر تکوین جریان‌های سیاسی کشور بر اساس منظومه فکری مستقل و آرمان مشخص رشد ‌پیدا نکرده‌ است. این جریان‌ها متهم به سهم خواهی به جای تکلیف محوری، بنگاه داری سیاسی به جای انجام وظایف، انحصارگرایی‌های متکلمانه و فرصت‌سازی برای فرصت‌طلبان جوان وابسته، و آشنایان خود بوده‌اند. برای رسیدن به مجلسی مطلوب باید به شاخص وزن دهی به مجلس فعلی توجه کنیم.»

کارشناس مسائل استراتژیک ضمن اشاره به راه برطرف کردن ناکارامدی های مجلس دهم، افزود: «در چالش دفاع از حقوق مردم با محافظه کاری، بی‌تدبیری و ضعف مواجه هستیم. در عرصه‌های سیاست خارجی و معیشت عمومی و فعالیت مجلس ابهام وجود دارد. در مجلس آینده باید اتفاقاتی مانند ارتباط گیری مجلس و نمایندگان با بدنه نخبگانی کشور بدون گزینش‌های معمول، انجام شود و در مواجه با مسائل پیش روی کشور فعال و خردمندانه برخورد شود.»

رفیعی راد با بیان این که اگر مجلس برآمده از مردم باشد می تواند این دولت خسته را وادار به کار کند، تشریح کرد: «دولت زمانی وادار به پاسخگویی و فعالیت برای رفع مشکلات مردم می‌شود که ترکیب مجلس متشکل از نمایندگانی از جنس مردم باشد. به عبارتی نمایندگان مجلس آینده باید جوان، مومن، متعهد، کارآمد، معتقد به تغییر و توانایی ایجاد تغییر به نفع مردم را داشته باشند.»

وی افزود: «این نگاه در جبهه ائتلاف نیروهای انقلابی وجود دارد که دولت باید تا پایان زمان قانونی به شعارها و وعده های خود عمل کند. مجلس آینده باید دو هدف را در دستور کار خود قراردهد، یکی وادار کردن دولت به انجام وظایف قانونی و دوم ریشه‌کنی بدعت وعده‌های دروغ.»

*انتخاب مردم در این دوره از انتخابات ، بسیاری از تابوهای آزاردهنده را از بین می برد

رفیعی راد گفت: «به نظر میرسد مردم متوجه شده باشند که سیاست‌های این دولت چه خسارت‌های متعددی را به کشور وارد کرده است بنابراین انتخاب شایسته آنها مجلسی را خواهد ساخت که بسیاری از تابوهای آزاردهنده در هم می‌شکنند.»

این مدرس دانشگاه درپایان ضمن اشاره به نامزدهای جریان انقلابی برای مجلس آینده، تصریح کرد: «جبهه ائتلاف نیروهای انقلابی طی یک فرآیند علمی و عقلی بدون در نظر گرفتن سنت‌های غلط گذشته، نامزدهای خود را از بین داوطلبان متخصص و متعهد که از تراز نماینگان مجلس فعلی بهتر بود، انتخاب کرده است. به همین دلیل ظرفیت بالای نمایندگان با سلامت رفتار اقتصادی و سیاسی آن‌ها، امکان تسلط نظارتی در سطح بالایی را پدید خواهد آورد.»