رزمایش مشترک دریایی حاکی از مخالفت چین و روسیه با تک‌روی آمریکا

 جلال میرزایی با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه با عنوان «کمربند امنیت دریایی»، اظهار داشت: آمریکایی‌ها علیرغم شعارشان مبنی بر اینکه قصد دارند از مسائل منطقه کنار بکشند و از خاورمیانه خارج شوند، در یکسال اخیر بخصوص بعد از خروج آن‌ها از برجام ،حضور خود را در منطقه بیشتر کرده‌اند.

اخبار سیاسی- عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد ائتلاف دریایی در منطقه بودند که جهت‌گیری این ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌خواهند فشار علیه ایران را افزایش‌دهند، افزود: اینکه روسیه و چین در چنین شرایطی، رزمایش مشترکی را با ایران برگزار کرده‌اند، نشانه خوبی است.

 میرزایی ادامه داد: برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه نشان می‌دهد که این دو قدرت بزرگ نیز، همانند ایران نمی‌خواهند رفتار و تک‌روی آمریکا در منطقه ادامه پیدا کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: رزمایش مشترک دریایی ایران، چین و روسیه یک پیام برای ائتلاف آمریکا در خلی فارس است تا حد خود را بدانند زیرا چین و روسیه از مواضع ایران حمایت می‌کنند.

لازم به ذکر است؛ رزمایش دریایی مرکب ایران، روسیه و چین (CHIRU 2019) از روز جمعه ششم دی‌ماه آغاز شده و تا روز دوشنبه نهم دی‌ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان ادامه خواهد یافت. در این رزمایش تمرینات تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرارگرفته و تیراندازی علیه اهداف مشخص در دریا توسط یگان‌های سه کشور انجام می شود.