مسیر انقلاب از جاده عزت و استقلال به وابستگی منحرف نمی‌شود

 محمّد شیخان رییس دانشگاه سروش با اشاره به حماسه ۹ دی ، گفت: حماسه نهم دی در تاریخ سیاسی ایران نمادی از عزت، استقلال و بصیرت مردمی است که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایستادند و نقشه‌های شوم آنها را نقش بر آب کردند.

اخبار سیاسی- وی نهم دی را یوم الله، روز بصیرت و میثاق با ولایت توصیف کرد و اظهار داشت: نهم دی روزی که مردم علیه فتنه و نفاق قیام کردند و چهره از نقاب دشمن در کمین نشسته انقلاب اسلامی برداشتند.

رییس دانشگاه سروش با بیان اینکه دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی ایران نقاط عطف و روزهای تعیین کننده و سرنوشت‌ساز بسیاری را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: یکی از این روزهای سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی ایران یوم‌الله نهم دی‌ماه سال ۱۳۸۸ است، که همچون نگینی درخشان در سپهر سیاسی ایران می‌درخشد.

شیخان گفت: دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب در این مسیر حتی از توهین به مقدسات و عاشورای حسینی نیز ابایی نداشتند،که در نهایت با خروش مردم قهرمان و همیشه در صحنه، بساط خیال‌پردازی‌های استکبار و نظام سلطه همراه با اندک پادوهای داخلی خود در قبال عظمت جمهوری اسلامی ایران رخت بر بست و بار دیگر دشمنان در مقابل اراده و عزم راسخ ملت بزرگ ایران طعم تلخ شکست را چشیدند.

وی افزود: پیام امروز نهم دی ماه سال ٨٨ به آنهایی که مترصد بحران‌سازی و ایجاد شکاف بین مردم و نظام اسلامی هستند این است که مردم همیشه در صحنه پای آرمانهای انقلاب،اسلام و ولایت ایستاده اند و هیچگاه اجازه نخواهند داد که دشمنان قسم خورده انقلاب به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

رییس دانشگاه سروش اضافه کرد: در سال ٨٨ عده محدودی از سر غفلت و نادانی با دشمن همراهی کرده و از رأفت نظام اسلامی بهرمند شدند و دوباره به ساختار اجرایی کشور بازگشتند، اینها باید بدانند که اگر به‌دنبال تکمیل پازل دشمن در داخل باشند، مردم هیچگاه به آنها فرصت و اجازه نخواهند داد که مسیر انقلاب اسلامی را از جاده عزّت و استقلال کشور به جاده وابستگی منحرف کنند.