فتنهٔ جدید جنبش‌سازی‌های خشونت‌گرا و سکولار است

مجتبی زارعی، عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، در آیین نکوداشت حماسه  9دی و بیانیهٔ گام دوم انقلاب در دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: با بررسی برخی نمادهای مشترک در اعتراضات اخیر  منطقهٔ آسیای غربی می‌توان گفت هالیود، سازمان مرکزی امنیت آمریکا و سفارت خانه‌های ضد محور مقاومت کارگردان اصلی خشونت‌های اخیر در عراق، ایران و لبنان بودند شکل‌گیری باندهای خشونت، ترور و کشتارهای بی‌رحمانه با توجه به متن و قالب فیلم جوکر در این کشورها،  ادعای گفته شده  را تایید می‌کند.

اخبار سیاسی - زارعی افزود: مصادرهٔ مطالبات مردم عراق، لبنان و ایران از طریق جنبش سازی‌های خشونت‌گرا با تلفیق روانشناسی، سیاست و هنر صورت گرفته است.

وی گفت: اسناد به دست آمده در عراق ارتباط سردسته های باند جوکرها با کشته‌سازی‌های بی‌رحمانه را نشان داده  و رد پای آموزش‌های این گروه را در ایالت نیوجرسی آمریکا معلوم کرده است.
زارعی تصریح کرد: نصب ماسک شخصیت اصلی  جوکر یعنی همین شخصیت اصلی فیلم پرفروش هالیود بر صورت باندهای آموزش دیده یا افراد مقلد در کشورهای منطقه حاکی از انتقال پیامی  جدید و جنبش سازی های جدید است. جنبشی که می‌گوید من  از شکست ها و عقده های فرو خورده سر بر آوردم و برای رسیدن به هدف از هیج جنایتی فرو گذار نمی‌کنم هالیوود با خلق این  ذهنیت روان شناختی و توجیه کردن آدمکشی‌ها که مختص عقده‌ها و اضطراب‌های جامعه غربی به‌خصوص آمریکایی است به جهان شرق و آسیای غربی هم نظر دارد.
عضو گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس با غیر عادی توصیف کردن خشونت آبان ماه در ایران و اصرار لایهٔ خشونت گرای اعتراضات بر تخریب و کشته سازی گفت: به نظر می‌رسد فتنهٔ جدید در ایران تهی کردن معنویت، حلم و اخلاق از مطالبات مستضعفین است. اگر مردم مستضعف از نظر هستی شناسی و ارزش شناختی در دولت مرحوم رفسنجانی به قشر آسیب پذیر دگرگونی معنا پیدا کردند آمریکا با ترکیب  هنر، سینما، سیاست و کار های پنهان اطلاعاتی  و رخنه در صفوف مردم  تلاش می‌کند.جنبشی جعلی با نام تهیدستان و فرودستان خشونت‌گرا را در سپهر عمومی ایران  رونمایی کند.

وی اضافه کرد: ماهیت انقلاب اسلامی ایران و زیست بوم ایرانیان به دلیل کارامدی فرهنگی و استعدادها و تجربیات تاریخی اجازه رشد این جنبش سازی های جعلی برای جایگزینی بر دانش واژه و زیست جهان اسلامی مستضعفین را نخواهد داد چون ایرانیان اساسا مردمانی مدنی و حلیم و صبور هستند در واقع 9دی نماد حلم مدنی در ایران است و جابحایی مستضعفین با گروه‌های جعلی خشونت طلب ممکن نخواهد شد.