تسلیت وزیر خارجه ترکیه به دولت و ملت ایران

 محمدجواد ظریف و مولود چاووش اوغلو وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه امروز (شنبه) در تماسی تلفنی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بررسی کردند.

اخبار سیاسیچاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شهادت سردار سلیمانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.

وزرای خارجه چین و تاجیکستان نیز پیش از این در گفتگوهای تلفنی جداگانه با ظریف به رایزنی پرداختند. در این گفتگوها درباره مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه تحولات پس از ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بحث و تبادل نظر شد.عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز در تماسی تلفنی شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی را به وزیر امور خارجه و دولت و ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت گفت.

ظریف شب گذشته نیز با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تلفنی گفتگو کرد. وزیر خارجه ایران در این گفتگو عواقب ترور سردار سلیمانی را متوجه رژیم تروریستی آمریکا خواند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شب گذشته در گفتگویی تلویزیونی درباره تماس‌های همتایانش در پی ترور شهید سلیمانی گفت: بعد از شنیدن خبر بسیار تلخ شهادت برادر عزیزم سهپبد سلیمانی تا قبل از اینکه در این برنامه حضور یابم در جلسه بودم. چند وزیر خارجه غربی و از منطقه درخواست تماس داشتند که من در جلسه بودم و فرصت نشد، انشاءالله فردا به تماس‌ها پاسخ خواهیم داد. 

 سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی بامداد دیروز (جمعه) ۱۳ دی ماه در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهارت رسیدند.