شهید حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر مقام معظم رهبری بود

اخبار سیاسی- با حجت الاسلام و المسلمین مظفری میانجی نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی و استاد حوزه درباره شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با افکارنیوز گفت و گو کرد و عنوان کرد که حاج قاسم سلیمانی خدمات بسیاری به انسانیت و اسلام در جهان انجام داد و مرد شماره یک مبارزه با داعش بود.

جناب حجت الاسلام و المسلمین مظفری میانجی ، سپهبد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چه ابعاد شخصیتی داشتند؟

چنانچه ابعاد شخصیتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را از زاویه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم باید واقع گرا و حقیقت گرا باشیم تا به معنای واقعی متوجه شویم که چه شخصیت والایی در نزد جهان اسلام و در میان ایرانی ها و در واقع سردار دلها بودند.

شهید حاج قاسم سلیمانی تربیت یافته و پرورش یافته ی مکتب قرآن بودند همانند تفسیر آیه شریفه  ۲۹ سوره ی فتح  (محمد رسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم ) که خداوند متعال می فرمایند محمد(ص) پیامبر خدا و کسانی که با او هستند بر کافران سختگیرند و با یکدیگر مهربان ،حقیقتا سردار عزیز روحش را چنان پرورش داده بود که با دشمنان خدا و اسلام سختگیر و با دوستان خدا مهربان بودند.

بسیاری از افراد مهمترین جنبه شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی را ولایتمداری ایشان می دانستند، نظر شما چیست؟

حتما همینطور است، شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی ذوب در ولایت بود، دو مثال بزنم تا بهتر بتوانیم این موضوع را درک کنیم.

با توجه به اینکه ایشان ذوب در ولایت بودند ولی هنگامی که می دید یک فردی با ولایت فقیه زاویه پیدا کرده و یا اینکه برخی نیروهای انقلابی و ولایی از چنین فردی فاصله گرفته اند ،سردار عزیزشهید حاج قاسم سلیمانی بسیار ناراحت می شدند وبرای آن فرد وقت می گذاشتند و با آن افراد صحبت می کردند تا آنها را به آغوش انقلاب بر گردانند. این موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

از سوی دیگر در جایی که نسبت به چنین افرادی تندروی صورت می گرفت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از آنها دلجویی می کرد تا شکافی بین افراد و نیروهای انقلابی پیش نیاید.

شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اما در مقابل دشمنان نظام و انقلاب اینچنین نبودند، مردم دنیا حتی شهادت می دهند که حاج قاسم سلیمانی موثرترین فرد در مبارزه با تروریسم و تکفیری ها و داعش در منطقه بود.

بله شهید حاج قاسم سلیمانی  برابر تجاوز زورمداران و کفر گرایان و در برابر تکفیری ها و تفکرات داعش مبارزه کرد و باعث خدمات بسیاری به مردم جهان شد. در مقابل چنین افرادی که به دنبال ضربه به انسانیت و اسلام بودند به شدت سختگیر بود اما در مقابل آن در جامعه و مردم بسیار نرمخو و پر مهر و محبت و بسیار فروتن بودند.

نرمخویی سردارشهید حاج قاسم سلیمانی چنان بودکه هیچ انسان توحیدگرا و با ایمانی به برادر دینی خویش نمی رسید ،جز آن که با او دست مهر و محبت می داد و چهره اش را می بوسید و او را مورد لطف و تفقد قرار می داد و حقوق و حرمت آنان را پاس می داشت ، یعنی همه ی کارهایش هماهنگ با مفهوم آن آیه ی شریفه بود که ذکر کردم.

اعتقاد بسیاری از همرزمان و کسانی که شهید حاج قاسم سلیمانی می شناختند او با اخلاص تمام کار می کرد

بله یکی دیگر از شاخصه های اخلاقی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اخلاص به تمام معنای آن شهید عزیز بود ،بنده وقتی به یاد ایشان می افتادم کلام و توصیه ی حضرت رسول (ص) به جناب ابوذر غفاری ،به یادم می آید که آن حضرت  فرموده اند اخلص لله علمک و عملک ،اخلص لله حبّک و بغضک ،اخلص لله اخذک و ترکک و اخلص لله کلامک و سمتک ،همه ی آنها را در گفتار و عمل سردار عزیز می شد کاملا حس کرد. یعنی همه ی آن عمل ها و گفتار صحبت هایش برای رضای خدا بود چون ایشان خدا محور بودند .

 سردار عزیز آن صفات حمیده و اخلاق پسندیده را در وجود خود به خوبی پرورش داده بودند. و همین سبب شده بود که آن بزرگوار را هم مرد عمل ساخته بود و هم مرد خطر .

اگر بخواهید به ایشان لقبی دهید چه می گویید؟

شهید حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر رهبر معظم انقلاب بود. علت آن نیز اینکه هم به شکلی مخلصانه گوش به فرمان ولی فقیه خود بود و هم در عمل این را ثابت کرده بود.

باید این موضوع را بگویم که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی معیار و سنجش حق و باطل هم بود یعنی عمار یاسر زمان نیز می شود نامید .

آمریکایی ها در واقع کسی را به شهادت رساندند که توانسته بود بین قلوب ملت ایران و عراق و مسلمانان و آزادی خواهان جهان رافت و عطوفت ایجاد کند.

آمریکایی ها و تمام اجانبش در تمام طول سالها تلاش کرده اند که میان ملتها تفرقه و نفاق ایجاد کنند به خصوص کشورهایی که با جمهوری اسلامی ایران روابط حسنه داشتند تا روابط خدشه دار شود.

اما با تلاش های مجاهدانه حاج قاسم سلیمانی دیدیم که ملت مسلمان عراق و یمن و سوریه و لبنان و ایران و ... در کنار یکدیگر متحدانه خط مقاومت را ایجاد و در مقابل زورگویی و تجاوز های تکفیری ها و آمریکایی ها ایستادگی کردند.

آمریکا با شهید کردن حاج قاسم سلیمانی سعی کرده این خط مقاومت را شکست دهد، و در طول این سالها سعی کرده اند تفرقه میان امت اسلامی بیاندازند.

آمریکایی ها به شدت از یکپارچه شدن و صف واحد تشکیل دادن ملتها هراسانند زیرا نان آنها در تفرقه و نفاق است و با توطئه چینی و برنامه ریزی سعی می کنند این صف واحد را بشکنند.

در قضای اخیر آمریکایی ها سعی کردند چهره ای منفور از جمهوری اسلامی میان مردم عراق نشان دهند دو نقش دایه مهربان تر از مادر را برای عراقی ها بازی کنند و با نفاق ایران را نزد عراق منفور کنند.

اما حالا با شهادت حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش همچون ابومهدی المهندس توسط آمریکای جنایتکار برای مردم عراق هم مشخص که آمریکایی ها چه جنایتکاران و خبیث هایی هستند.

برای مردم عراق مشخص شد که که حق چیست و کدام است و باطل چیست و کدام است ،و همانطور که جناب عمار و یاسر معیار حق و باطل بودند ،سردار عزیز شهید حاج قاسم سلیمانی نیز همینطور در اسلام معیار حق و باطل بودند.

اما  خدا می داند همانطور که جسم حاج قاسم سلیمانی عزیزما تکه تکه شد روح ما نیز تکه تکه شد . خداوند روح آن شهید عزیز را با اربابش حضرت سیدالشهدا علیه السلام محشور فرماید .