اذعان اسکای‌نیوز به محبوبیت بالای سردار سلیمانی

اسکای‌نیوز در گزارشی درباره واکنش‌های پس از ترور سردار سلیمانی و هم‌رزمان شهیدش نوشت: «اولین واکنش به ترور (سردار) سلیمانی که به تصویر کشیده شد از بغداد، پایتخت عراق مخابره شد.

اخبار سیاسی - هزاران نفر از اعضای گروه‌های نظامی عراق که ژنرال سلیمانی سال‌ها از آن‌ها حمایت کرده بود، در کنار سیاستمداران ارشد عراقی، به عزاداری پس از کشته (شهید) شدن وی، پرداختند».

این گزارش همچنین می‌افزاید: «روز یکشنبه، در بیروت، پایتخت لبنان، یک مراسم بزرگداشت دیگر برای ژنرال سلیمانی در میان هزاران هوادار حزب الله، برگزار خواهد شد».

در ادامه این گزارش به برگزاری مراسم عزاداریِ تهران در روز دوشنبه هم اشاره شده و آمده است: «این سه واقعه پراهمیت در سه کشور مهم خاورمیانه نشان از تأثیر و اهمیت شخصیت سلیمانی دارد که طی چندین دهه، سیاست خاورمیانه‌ای ایران را شکل داده است».

این گزارش در ادامه به فعالیت‌های موثر سردار سلیمانی و نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در منطقه طی سال‌های گذشته می‌پردازد و در انتها تاکید می‌کند که ترور این سرباز افسانه‌ای، که از محبوبیت بالایی نزد ایرانی‌ها برخوردار بود، پیامد‌های قابل‌توجهی خواهد داشت.