آمریکا در بهت اشتباه محاسباتی ترامپ است

ابوالفضل ظهره وند سفیر اسبق ایران در افغانستان با اشاره به به اقدام اخیر آمریکا مبنی بر ترور سردار سلیمانی، اظهار کرد: طبق فرموده خداوند، دشمنان ما از میان احمق ها انتخاب شده اند و همین امر را می توان دلیل اشتباه محاسباتی دانست که ترامپ  مرتکب شد. او گمان می کرد که با شهید کرد سردار سلیمانی می تواند ایران را در تله ای بیندازد که خودش طراحی کرده، بیندازد ؛ اما این تفکر قطعا نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت.

اخبار سیاسیاو ادامه داد: آمریکایی ها هیچ گاه  تصور نمی کردند که موقعیت سردار شهید سلیمانی در منطقه یا داخل ایران تا این حد عمیق و گسترده باشد، برخلاف تصور واشنگتن، این ترور  عاملی برای افزایش همبستگی میان جریان های مقاومت از یک سو و ایجاد اجماع در سطح ملی خواهد شد.

سفیر اسبق ایران در افغانستان افزود: چنین اقداماتی نشان می دهد که آمریکایی ها طبق معمول در محاسبات خود گام هایی اشتباه برداشته اند؛ به هرحال آمریکایی ها امروز در موضع انفعال قرار گرفته اند.

کارشناس مسائل بین الملل افزود: بعد از اعتراضات آشکار و علنی مردم در عراق، واشنگتن به این فکر افتاد که شاید بتوانند از این امواج بهره برداری کنند. واشنگتن  نمی خواهد بپذیرد که این اقدامات برخواسته از سیاست های ضدانسانی آنها در منطقه است، چرا که برای بیش از دو دهه در عراق و افغانستان در حال کشتار و مداخله هستند، اقداماتی که باعث تنفر مردم نسبت به آمریکا شده است.

او در ادامه تصریح کرد: واشنگتن حاضر نبود وضعیت نگران کننده و دشواری که پیشرو داشت را قبول کند؛ در نتیجه دست به برنامه ریزی و محاسبه ای زد که از اساس غلط بود.

سفیر اسبق ایران در افغانستان خاطرنشان کرد: آمریکا و کنگره این کشور ترور سردار سلیمانی را نقد کرده و می گویند با چه محاسبه ای توانستید دست به چنین اقدام خطرناکی بزنید؛ آنها از این ترور تحت عنوان اقدام خطرناک یاد می کنند.

ظهره وند در پایان یادآور شد: آمریکایی ها در نظمی که خود ترسیم و به منطقه تحمیل کرده اند، شکست سختی خوردند و سردار سلیمانی را عامل اصلی آن می دانند؛ چراکه پروژه داعش  نابود شده و قادر  به احیا آن نخواهند بود در نتیجه  باید منطقه را به ایران و جبهه مقاومت واگذار کنند.