گفتگوی تلفنی وزرای خارجه هندوستان و قزاقستان با ظریف

«مختار تیلوبردی» و محمد جواد ظریف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان امروز (یکشنبه) در گفتگویی تلفنی جدیدترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

اخبار سیاسی- «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند و ظریف نیز امروز در این خصوص گفتگو کردند.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان و «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان نیز پیش از این در گفتگویی تلفنی با ظریف ضمن رایزنی درباره تحولات اخیر، شهادت سردار سلیمانی را به ملت و دولت ایران تسلیت گفت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های سیاسی و دیپلماتیک خود امروز (یکشنبه) با مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی با وزرای امور خارجه ارمنستان و ترکمنستان و نیز دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) تلفنی گفتگو کرد.تحولات پس از شهادت سردار سلیمانی محور اصلی گفتگوها در این تماس‌ها بود.

وزرای خارجه چین، روسیه، ترکیه، تاجیکستان، آذربایجان، عمان و عراق نیز از دیگر وزرای خارجه بودند که ظرف دو روز اخیر با ظریف تلفنی گفتگو کردند. رئیس اجرایی دولت افغانستان نیز روز شنبه با ظریف تماس تلفنی برقرار کرد و شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت.

ظریف همچنین جمعه شب نیز با دبیرکل سازمان ملل تلفنی به رایزنی پرداخت.