این تازه اول کار است…

 سرانجام پارلمان عراق در جلسه‌ای تاریخی، که برای همیشه در ذهن طرفداران جبهه مقاومت باقی خواهد ماند، رأی به خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور داد. در این میان، تلاش بی‌وقفه عمال آمریکا در عراق برای از حدنصاب انداختن مجلس و عدم تشکیل جلسه دیروز پارلمان نیز به‌جایی نرسید. پارلمان عراق به طرحی  پنج بندی رأی داد که ازجمله آن‌ها لغو درخواست کمک از ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است.این ائتلاف طی سال‌های اخیر در عراق، نه‌تنها نقشی در مهار و شکست داعش ایفا نکرد، بلکه در عرصه‌های عملیاتی بارها به حامی اصلی تروریست‌های تکفیری و مجرایی برای انتقال آزادانه تروریست‌ها میان عراق و سوریه تبدیل شد. پارلمان عراق به خروج تمامی نیروهای خارجی و آمریکایی از عراق و لغو نقش ائتلاف بین‌المللی در عراق و همچنین لغو توافق امنیتی با آمریکا از سوی دولت عراق رأی داده است. 

درحالی‌که مقامات کاخ سفید و وزارت امور خارجه ایالات‌متحده ،با بهت ، حیرت و وحشت از آینده‌ مشغول رصد فرآیند قانونی خروج سربازان خود از عراق هستند، جبهه مقاومت خود را برای انتقامی بزرگ و عمیق از شیطان بزرگ و عمال آن آماده می‌کند. بی‌دلیل نیست که مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات‌متحده، برای نجات کاخ سفید از باتلاقی که خود به وجود آورده است، به دیپلماسی التماسی روی آورده است. واشنگتن طی روزها و ساعات اخیر از انواع بازیگران اروپایی ، عربی، منطقه‌ای و حتی شرقی خواسته است تا خشم جمهوری اسلامی ایران و انتقام این کشور از ایالات‌متحده را مهار کنند اما زهی خیال باطل!

این تازه اول کار است! بدون شک در آینده‌ای نزدیک شاهد کلکسیونی از شکست و استیصال نظامی، سیاسی و استراتژیک ایالات‌متحده در منطقه و فرا منطقه خواهیم بود.در این معادله، دیگر جایی برای رجزخوانی و عرض اندام صاحب‌منصبان کاخ سفید و. پنتاگون وجود ندارد. اخراج خفت‌بار نیروهای آمریکایی از عراق توسط پارلمان این کشور و طنین‌انداز شدن شعار مرگ بر آمریکا در آن، تنها حکم اسم رمز و نقطه آغاز عملیات گسترده جبهه مقاومت علیه کاخ سفید بوده است. این تازه اول کار است!

هرچند بسیار دیر، اما ترامپ هم‌اکنون به این نتیجه رسیده است که « شهید سلیمانی » به‌مراتب نسبت به «سردار سلیمانی» برای واشنگتن و اهداف آن خطرناک‌تر است. اگرچه سردار سلیمانی در طول حیات بابرکت خود  نیز درصحنه‌های  مختلف نبرد، اهداف ، استراتژی‌ها و حتی بازی‌های تاکتیکی آمریکا در منطقه را ناکام گذاشت، اما هم‌اکنون این  «خون همیشه جاری سردار» است که به‌مانند سیلی خروشان دشمنان اسلام را در خود غرق خواهد کرد. در این میان، تنها هنر رئیس‌جمهور ایالات‌متحده و همراهانش این است که شاهد زوال خود و از بین رفتن سرمایه‌گذاری هنگفت استراتژیک خود در منطقه باشند. بدون شک  مرور این جمله زیبای «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش  عصائب اهل حق در این برهه خالی از لطف نیست :«حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به فیض شهادت نائل آمدند و نتیجه حتمی برای آمریکا و اسرائیل باخت است. تاوان خون شهید ابومهدی المهندس زوال حضور نظامی آمریکا در عراق است و تاوان خون شهید قاسم سلیمانی زوال اسرائیل است.»

نویسنده : حنیف غفاری