روسیه: تصمیم پارلمان عراق پاسخ به نقض حاکمیت این کشور توسط آمریکاست

"لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه اعلام کرد که تصمیم پارلمان (مجلس ملی) عراق برای خاتمه حضور نظامیان خارجی در این کشور، یک واکنش طبیعی و قانونی در برابر نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا، با ترور ژنرال ارشد ایرانی، " قاسم سلیمانی " در خاک عراق است که می تواند باعث نگرانی سایر متحدین واشنگتن در منطقه شود که شاید چنین اقدامی باز تکرار شود.

اخبار بین‌الملل- وی گفت: «پارلمان عراق به ضرورت خروج نیروهای ائتلاف به سرکردگی ایالات متحده رای داده است. این یک واکنش طبیعی و کاملاً قانونی به نقض آشکار حاکمیت این کشور از طرف واشنگتن است. دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا با صدور مجوز عملیاتی برای "ترور وحشیانه" یکی از مقامات نظامی بلندپایه ایرانی و ادامه تهدیدات درباره امکان وارد آوردن حملات جدید، در حقیقت "از خط قرمز" عبور کرده است.»

اسلوتسکی اضافه کرد: «مقامات واشنگتن باید فهمیده باشند که چنین خیانت‌هایی به اعتماد مقامات بغداد به آنها، عواقب بسار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت. بسیاری از کشورهای دیگر که حضور نظامی آمریکا در آن وجود دارد، اکنون ممکن است در باره اینکه آیا پنتاگون تصمیم به از بین بردن برخی مقامات سایر کشورهایی که برای رهبران آمریکا نامطلوب هستند در قلمرو آن بگیرد، نگران شده‌اند.»

این مقام پارلمانی تاکید کرد که اکنون واکنش مناسبی به هر شکل باید از طرف شورای امنیت سازمان ملل به این مسئله صورت بگیرد، چرا که چنین تحریکاتی را نمی توان نادیده گرفت.

این آمریکاست که به ائتلاف ضدتروریستی خیانت کرده، نه پارلمان عراق

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه نیز تصمیم پارلمان عراق برای پایان دادن به حضور نظامی خارجی در این کشور را شایسته احترام خواند.

این سناتور بلندپایه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «آفرین بر تصمیم همتایان عراقی خوب ما. اقدام آنها در دفاع از حاکمیت و عزت ملی کشورشان قابل احترام بوده و یک افتخار ملی است، زیرا آنها با وعده‌های رویایی آمریکایی‌ها فریب نخورده‌اند.»

کاساچوف افزود: «و این تصمیم پارلمان عراق به هیچ وجه از بین بردن ائتلاف ضدتروریستی، همانطور که احتمالاً اکنون واشنگتن اعلام می‌کند، نیست. آمریکایی‌ها خود به این ائتلاف خیانت کرده‌اند که زیر پرچم این منحصراً اهداف خود را دنبال کرده و دستور کار جهانی برای مبارزه با تروریسم را در نظر نمی‌گیرند. این خیانت است. چنین روند اوضاعی بخشی از برنامه‌های واشنگتن نیست.»