واکنش روزنامه مصری به تشییع میلیونی سردار سلیمانی

وبگاه روزنامه مصری الاهرام در بازتاب خبر برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در تهران این عنوان را برگزید: «جمعیت زیادی در مراسم تشییع پیکر سردارسلیمانی شرکت کردند و دخترش هشدار داد، روزهای سیاه در انتظار آمریکاست».

اخبار سیاسی - الاهرام در ابتدای این گزارش به بخشی از سخنرانی دختر شهید سردار سلیمانی در مراسم تشییع امروز شهدای مقاومت در تهران اشاره کرد و نوشت: «زینب سلیمانی گفت "ترامپ ، خیال نکن با شهادت پدرم همه چیز تمام شد".»

این روزنامه مصری در ادامه آورده است: «ایران وعده انتقام و خون‌خواهی سردار سلیمانی را داد که مغز متفکر نظامی و یک قهرمان ملی برای ایرانی‌ها شمرده می‌شد.»

در گزارش الاهرام که البته شمار میلیونی جمعیت حاضر در مراسم امروز را به ده‌ها هزار نفر تقلیل داد آمده است: جمعیت عظیم حاضران در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی که  تلویزیون‌های دنیا آن را مخابره کردند، مراسم تشییع آیت الله خمینی بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۸۹ میلادی را به یاد مردم دنیا انداخت.

به نوشته الاهرام، شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکرهای سلیمانی سردار ایرانی و ابومهدی المهندس از فرماندهان عراقی که روز جمعه در نزدیک فرودگاه بغداد هدف حمله آمریکا قرار گرفتند شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند.

این روزنامه مصری نوشت: «یکی از اهداف منطقه‌ای اصلی جمهوری اسلامی یعنی اخراج نیروهای آمریکایی از کشور همسایه آن عراق به تحقق نزدیک می‌شود، زیرا پارلمان عراق روز گذشته توصیه نخست وزیر این کشور در صدور فرمان خروج  نیروهای بیگانه از خاک عراق را تصویب کرد».

به نوشته الاهرام، عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق گفته است که با وجود مشکلات داخلی و خارجی که عراق می‌تواند با آن روبه‌رو شود اما اخراج نظامیان بیگانه اصولا و عملا برای عراق بهتر است.

این روزنامه مصری نوشت: «از روز جمعه و به دنبال حمله آمریکا به بغداد، رهبران شیعه در عراق هم که (در مسائل سیاسی) رقیب یکدیگرند از جمله رهبران معترضان عراقی در درخواست برای اخراج نظامیان آمریکایی با یکدیگر متحد شدند».

الاهرام در ادامه همچنین به سخنان امروز "اسماعیل قاآنی" فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت:» جانشین سلیمانی امروز گفت "ما وعده می‌دهیم که راه شهید سلیمانی را با همان استقامت پیش می‌بریم که همان  ازاله و نابودی آمریکا در منطقه است و ما به کمتر از این‌ها قائل نیستیم".»

این روزنامه مصری با اشاره به اینکه متحدان منطقه‌ای ایران در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت حاضر بودند، افزود: «"اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس امروز در تهران سلیمانی را شهید قدس توصیف کرد».

بازتاب بین‌المللی رسانه‌های مختلف درباره مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تهران همچنان ادامه دارد؛ مراسمی که صبح امروز در تهران با حضور گسترده مردم برگزار شد.