پیام های بدرقه تاریخی

 دیگر بار مردم چه حماسه ای آفریدند، حماسه ای از جنس عشق و شکوه و اقتدار، حماسه ای از جنس غیرت ملی ایرانیان، حماسه ای به بزرگی ملت پرافتخارمان ایران. میلیون ها صاحب دل عاشق و شیفته دین و میهن با چشم های اشکبار و بغض های فروخورده در گلو و سینه های سنگین از داغ بزرگ سرباز قرآن و وطن به بدرقه سرباز و سرداری شتافتند که جوانی و عمر و جان خود را فدای امنیت و عزت و اقتدار ایران و اسلام ناب محمدی کرد، بزرگ انسانی که بیش از هر چیز در عمل معلم اخلاق و عشق و ایثار بود. «قاسم عشق»، این سرباز راستین قرآن و عزت و استقلال ایران، هم معلم بود و هم شاگرد، هم سرباز بود و هم فرمانده، هم مرد میدان های سخت و از همه مهم تر ایمان و خلوص و صداقت و «اخلاص» سردار، این فرزند عزیز ایران بود که از او رهیافته ای به مرتبه بلند عبودیت و بندگی حق تعالی ساخت و همان خدای باری تعالی این چنین مهر و حب و عشق بنده مومن و پاسدار حقیقی قرآن و عترت پیامبر و کرامت انسان را به دل مردمان انداخت. مهر و محبتی که نه تنها در سویدای دل و جان و قلب ایرانیان جای گرفت بلکه قلوب دلدادگان حق و حقیقت و آزادگی و مظلومان جهان نیز مامن محبت سلیمانی عزیز شد.

این روزها گرچه آمریکا این ابرتروریست جنایتکار جهان در اقدامی خلاف تمامی قواعد و کنوانسیون های حقوق بین الملل با ترور حاج قاسم سلیمانی این اسطوره واقعی خلوص و ایثار و شجاعت و مقاومت داغی بس بزرگ و سنگین خصوصا بر دل ایرانیان گذاشته و ملتی را بلکه جهانی را داغدار کرده اما حضور میلیون ها ایرانی دلداده آزادگی و استقلال و عزت دین و میهن در مراسم تشییع پیکر مالک اشتر زمان، شاگرد ممتاز مکتب امامت و ولایت، بزرگ سردار فدایی قرآن و ایران و همرزمانش دیگر بار علاوه بر این که برگ زرینی بر تارک تاریخ کشورمان افزود و بدرقه ای تاریخی را رقم زد، «تاریخ ساز» نیز شد. بدرقه تاریخی و تاریخ سازی که پیام های روشنی دارد از جمله:

1 – مردم بیش از هر فرد و قشر و گروهی، عاشق سربازان، پاسداران و جان فدایان عزت و امنیت و استقلال کشورشان هستند. عشق و محبت بی دریغ و اشک های ریزان و دل های داغدار مردم و گام های عاشقانه و استوارشان در مراسم استقبال و تشییع پیکر «سردار دل ها» و همرزمانش و دیگر شهیدان نشانی روشن بر این حقیقت است.

2 – حماسه پرشکوه و کم نظیر بلکه بی نظیری که مردم در بدرقه بزرگ سرباز و پاسدار کیان آیین اسلام ناب و امنیت پایدار ایران و بزرگ مدافع حریم اهل بیت و حامی مظلومان منطقه و جهان آفریدند دیگر بار به روشنی هر چه تمام تر این حقیقت را آشکارتر کرد که مردم گرچه مطالبات به حق برآورده نشده و انباشته ای دارند و از برخی ایرادها و مشکلات تاریخی و ساختاری، تحریم های ظالمانه و از همه مهم تر از سوء مدیریت های تکراری در عرصه های تصمیم گیری و اجرایی، استمرار برخی بی عدالتی های اجتماعی و مشکلات معیشتی گلایه مند هستند و در رنج اما حساب خدمت گزاران راستین دین و میهن را در عرصه های گوناگون خصوصا حساب آنانی که جان خود بر کف نهاده اند تا کشور و ملت در سایه سار امنیت پایدار بتواند مراحل رشد و پیشرفت و تعالی را طی کند، از حساب قاصران و مقصران و اهمال گران و مدیران و کارگزاران و مسئولان نالایق و ناشایست جدا می دانند.

3 – این بدرقه تاریخی مردم از حاج قاسم عزیزشان، این نماد عزت و غیرت ایران که همچون سپهبد شهید صیاد شیرازی و دیگر امیران و سرداران و سربازان و پاسداران و بسیجیان شهید راه قرآن و ایران و جانبازان و آزادگان و رزمندگان اسلام، عزیز دل مردم و «صیاد دل»های مردم بودند و هستند همچنین نشان داد که مردم کشورمان علی رغم همه فراز و نشیب ها، ریزش ها و رویش ها، وعده وعیدها، همه سختی ها و از همه مهم تر تهدیدهای پنهان و آشکار و اکنون ترور ناجوانمردانه «سردار مقاومت» توسط آمریکا به عنوان راس هرم تروریسم دولتی در جهان، همچنان پای کار و پا به رکاب و حامی فرهنگ و مکتب مقاومت هستند و با حضور تاریخی خود در استقبال بدرقه پیکر آسمانی سلیمانی عزیز و همرزمانش بر این حقیقت مسلم مهر تایید گذاشتند که خون عزیز دل مردم ایران و همرزمانش نه تنها جان و حیات تازه و دوباره ای به مکتب مقاومت و محور مقاومت بخشید بلکه، جغرافیا و فرهنگ مقاومت را در منطقه و جهان گسترش خواهد داد و «مدل و الگوی سلیمانی» را از مدل و الگوی منطقه ای به مدل و الگوی جهانی بدل خواهد کرد.

4 – این حماسه تاریخی که مردم در بدرقه تا آسمان، عزیز دلشان آفریدند همچنین باز هم ثابت کرد که اگر برخی دست اندرکاران و مسئولان احتمالا خسته شده اند یا بریده اند اما مردم همچنان در پی تحقق کامل و پای در راه و رکاب اصول و ارزش ها و آرمان های اصیل انقلاب اسلامی کشورشان و همچنین عزت و استقلال مام میهن هستند، انقلاب و کشور و نظامی که تاکنون بیش از 230 هزار از بهترین فرزندان ایران خونشان را نثار مانایی و سرافرازی آن در جهان کرده اند.

5 – حضور میلیونی و عاشقانه مردم در مراسم استقبال و بدرقه یکی از الگوها و اسطوره های حقیقی ایثار و مقاومت و اخلاق و شجاعت ایران زمین البته پیام های مهم دیگری هم داشت از جمله این که هر کسی و هر کشوری حتی بزرگ ترین قدرت نظامی جهان یعنی آمریکا و پلیدترین و تروریسم پرورترین شان یعنی امثال ترامپ اگر به خط قرمزهایی همچون امنیت، تمامیت ارضی، در افتادن و ترور اسطوره های ایران و ... وارد شوند نه تنها با مشت محکم و پولادین نظام مقتدر اسلامی ایران مواجه می شوند بلکه توفان سهمگین حضور و خروش یک ملت بزرگ و قهرمان دودمان شان را بر باد خواهد داد.

6 – این حضور تاریخ ساز مردم در بدرقه تاریخی سردار مقاومت و همرزمانش، پیام روشن و مطالبه حق مسلم و آشکاری را نیز در نفس نفس بدرقه کنندگان حامیان راه سلیمانی ها، فریاد می زد، آن هم درخواست مجازات سخت مباشران و مرتکبان و عاملان و آمران ترور ناجوانمردانه «فرزند ایران»، مجازاتی سخت و نفس گیر، محکم و ویران کننده، پشیمان کننده و البته عبرت آموز برای همه جنایتکاران امروز، فردا و تمامی دشمنان حق و حقیقت و آزادی و آزادگی در تمامی اعصار.

مجازاتی چند جانبه و چند ضربه ای در موقعیت هایی مقتضی آن هم ضربه هایی متناسب با داغی که بر دل مردم ایران و همه آزادگان و مظلومان جهان گذاشتند.

پرواضح است که اثربخشی پشیمان کنندگی و بازدارندگی این مجازات آن گاه بیشتر خواهد بود که اولا تصمیمی پخته، خردمندانه، هوشمندانه، همه جانبه نگرانه درباره این موضوع مهم و مطالبه مردمی که اثر جدی نیز در تامین و استمرار و تقویت امنیت ملی کشورمان دارد، گرفته شود. ثانیا به بهترین شکل در بهترین موقعیت اجرایی شود. مردم منتظر مجازات سخت و پشیمان کننده «ابرتروریست جهان» هستند.

کوروش شجاعی