تبعات ترور سردار سلیمانی برای آمریکا ناخوشایند خواهد شد

 یحیی کمالی پور در خصوص اقدام تروریستی آمریکا و ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی با بیان اینکه اقدامی که آمریکا  انجام داد نقض قوانین بین المللی و نقض حاکمیت کشوری دیگر بود افزود: ترامپ خارج از مرزهای جغرافیایی خود بدون هیچ مجوز قانونی دست به چنین جنایت هولناکی زد و حاکمیت ارضی عراق را هم مورد تجاوز قرار داد.

اخبار سیاسی- وی گفت: از منظر حقوقی اقدام آمریکا خلاف قوانین بین المللی است و جامعه جهانی نیز این اقدام را غیرقانونی اعلام کرده اند.

کمالی پور عنوان کرد: تبعات این اقدام برای آمریکا خوشایند نخواهد بود، در کوتاه مدت شاید آمریکا از این اقدام خرسند و گمان کند که به یک پیروزی رسیده است ولی یقینا کشورهای آزادی خواه دنیا، مسلمان، محورهای مقاومت و مردم منطقه نشان خواهند داد که آمریکا جایگاهی در خاورمیانه ندارد و نمی تواند قدرت ماقبل خود را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دیگر امنیت لازم برای آمریکا وجود نخواهد داشت ادامه داد: خون سردار سپهبد قاسم سلیمانی و همراهانش ضامن بقای انقلاب، نظام و جهان اسلام خواهد شد و قطعا این خون در رگ های کسانی که دل در گرو دین دارند به جوشش خواهد آمد و در زمانی نه چندان دور شاهد انتقامی سخت از آمریکا و ایادی اش در منطقه خواهیم بود.

عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: پس از این اقدام ترامپ، نیازی به فشار ایران به مجلس عراق در جهت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور نیست و عراق خود مورد توهین قرار گرفته زیراکه نیروهای حشدالشعبی که برخواسته از مردم عراق هستند مورد هدف قرار گرفته است.

پس از این اقدام نابخردانه آمریکا، مجلس و مردم عراق با سردادن شعارهایی خواهان خروج نظامیان آمریکایی از عراق هستند

کمالی پور عنوان کرد: پس از این اقدام نابخردانه آمریکا، مجلس و مردم عراق با سردادن شعارهایی خواهان خروج نظامیان آمریکایی از عراق هستند و کشور عراق برای حفظ حاکمیت ارضی خود چاره ای جز این کار ندارد.  

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران با سایر اقداماتی که در دستور کار دارد  با دیپلماسی خود هم در بحث خروج نیروهای آمریکایی و منطقه و همچنین منابع بین المللی را درگیر این موضوع خواهد کرد که این اقدام آمریکا مورد رسیدگی قرار گیرد. جامعه جهانی و سازمان های بین المللی باید به وظیفه خود کرده و برخورد سختی با آمریکا داشته باشند.