رهبر ایران خواسته هرگونه عملیات تلافی جویانه توسط نیروهای ایرانی انجام شود

 وبگاه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی که از دیروز دوشنبه منتشر شده و بروزرسانی می‌شود، نوشت، ایران طی چند دهه گذشته از درگیری مستقیم نیروهای نظامی خود در عملیات‌های خارجی خودداری کرده است و به ادعای این روزنامه از طریق «نیروهای نیابتی» خود آن را پیش برده است.

اخبار سیاسیاین روزنامه با اشاره به ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی به دست نیروهای آمریکایی در بغداد نوشت: اما در این مورد آیت الله خامنه‌ای رهبر ایران می‌خواهد هرگونه اقدام تلافی جویانه صراحتا توسط نیروهای نظامی ایران انجام شود. 

این گزارش مدعی شد، در ساعات پر تنش اولیه ترور قاسم سلیمانی، رهبر عالی ایران در یک اقدام کم سابقه در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور یافته و مختصات هرگونه اقدام تلافی جویانه را تعیین کرده است. 

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: یک منبع ایرانی مطلع از موضوع، درباره مختصات این عملیات گفت، «این اقدام باید مستقیم، حمله‌ای متناسب به منافع آمریکا باشد و آشکارا توسط نیروهای نظامی خودمان انجام شود».

این روزنامه آمریکایی می‌گوید که این یک اقدام خیلی قابل توجه برای رهبر ایران بود و ترور سردار قاسم سلیمانی که یک یار و شخصیت نزدیک به آیت الله خامنه‌ای بود باعث شده است که وی احتیاط‌های سنتی که طی چهل سال گذشته در زمینه اقدامات نظامی خارج از مرزها رعایت می‌شد، [در این مورد] کنار گذاشته شود. 

نیویورک تایمز در ادامه اضافه کرد، خشم و عصبانیت مردم ایران از ترور این فرمانده عالی ایرانی در مراسم تشییع در روز دوشنبه در خیابانهای پایتخت ایران کاملا نمایان بود، جایی که آیت الله خامنه‌ای نیز صراحتا بر پیکر قاسم سلیمانی گریست.