اهتزاز پرچم‌های سرخ توسط عشایر عراق نشانه انتقام از آمریکاست

«قاسم مصلح» مسئول سازمان الحشد الشعبی عراق در محور عملیاتی غرب «الانبار» جنایت ترامپ در  به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» و رزمندگان مقاومت را نقض حاکمیت عراق خواند و آن را گواه مستاصل شدن آمریکایی‌ها در عراق دانست.

اخبار سیاسی - مصلح در گفت‌وگو با شبکه المیادین تشییع پیکرهای شهدای مقاومت در شهرهای مختلف ایران را بی نظیر خواند و گفت: «نمونه آن را درتاریخ ندیده بودیم. این شهدا برای حفظ جان و مال مردم رشادت‌های بزرگی نشان دادند.»

او افزود: «ما با شهیدان سلیمانی و المهندس درجبهه‌های نبرد زندگی کردیم و خوب می‌دانیم آنها تا چه اندازه رئوف و مهرمان بودند.»

مصلح با اشاره به اینکه عشایر عراق پرچم‌های سرخ را در استان «بصره» به نشانه خون‌خواهی شهدا از قاتلانشان به اهتزاز درآوردند ، گفت: وقتی عشایر عراق پرچم‌های سرخ را بالا می‌گیرند یعنی می‌خواهند انتقام بگیرند، زیرا آنهایی که مرتکب ترور شهید سلیمانی شدند باید بهای آن را بدهند.

این مسئول الحشد الشعبی در الانبار گفت: «امروز دیگر آمریکا نمی‌تواند فرودگاه جدیدی برای هواپیماهایش در پایگاه عین الاسد در عراق ایجاد کند. واشنگتن زیرساخت‌های عراق را نابود کرد و ثروت‌های آن را به غارت برد و هیچ کاری برای آبادانی و بازسازی عراق از آن ندیدیم.

مصلح آمریکا را حامی تروریسم از گذشته تاکنون خواند و گفت: این آمریکایی‌ها بودند که تروریست‌ها را وارد عراق کردند.

وی خطبه مرجعیت آیت الله سیستانی در جمعه گذشته را نشانه در پیش بودن جنگ خواند و گفت:« اگر عراق نخواهد به شکل مسالمت آمیز از عراق خارج شود، فرزندان عشایر عراق در حال حاضر داوطلبانه آماده جنگ با آمریکا هستند.»

این مسئول الحشد الشعبی در ادامه حکام کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را به تامل و نگاهی به تاریخ دعوت کرد و گفت: «ببینید آمریکا  چگونه پشت آنهایی را که خودش روزی خلقشان کرده بود خالی کرد.»

مصلح در پایان تحرکات کنونی نیروهای آمریکایی در عراق برای خروج از این کشور را هم ناشی از هراس آنها از حملات پیش بینی شده گروه‌های مقاومت دانست.

آمریکا بامداد جمعه گذشته در یک حمله پهپادی به نزدیک فرودگاه بغداد، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس الحشد الشعبی و چند تن از همرزمانشان را ترور کردند که این جنایت آمریکا با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد-واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد.