شهادت حاج قاسم سرآغاز فصل جدیدی در مناسبات سیاسی و امنیتی منطقه

 حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین موسی‌پور با بیان اینکه  سردار شهید سلیمانی ، شخصیت ذو ابعادی داشت، گفت: ایمان، اخلاص، خضوع، تبعیت محض از ولایت و ولایت پذیری، ساده زیستی، عشق به مردم و ارزش‌های انقلاب و هوشمندی از یک طرف و تجربه بالای فرماندهی، استراتژیست نظامی و طراح عملیات پیچیده در دفاع مقدس و در جنگ با داعش و جریان سلفی از سوی دیگر حقیقتاً از او یک چهره برجسته در جبهه مقاومت، یک قهرمان ملی، یک نابغه نظامی و از همه مهمتر یک فرد محبوب القلوب و مردمی  ساخته بود.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: بی شک توانایی‌های نظامی و تاثیرات شگرف او در ایجاد و حفظ امنیت ملی و امنیت پایدار در منطقه بسیار حائز اهمیت بوده است.

حجت‌الاسلام موسی‌پور با اشاره به فتنه عظیم غرب و صهیونیسم در ایجاد و فعال سازی جریان سرطانی و خطرناک داعش در منطقه غرب آسیا، افزود: سردار سلیمانی توانست این برنامه طراحی شده استکبار را به هزیمت بکشاند. این توطئه که برای مقابله با نظام اسلامی و جریان مقاومت تاسیس شد و برای کل منطقه پرمخاطره بود که با فداکاری و میدان داری حاج قاسم سلیمانی خنثی شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اهمیت انتقام گیری از آمریکا افزود: این یک ضایعه بسیار بزرگ است که حتماً باید پاسخ داده می‌شد تا دشمن درجه یک ما یعنی آمریکای جنایت پیشه، جرئت تکرار این نوع اقدامات را به خود ندهد.

وی تاکید کرد: البته نباید از این مطلب غافل بود که آثار این شهادت و این رویداد آنچنان دستاورد‌های بزرگی در کشور و منطقه و جریان مقاومت خواهد داشت که خود بزرگترین ضربه به ایالات متحده آمریکا و منافع آن خواهد بود.

موسی پور اتحاد و انسجام عمومی در جامعه را اولین و مهمترین دستاورد و برآیند این رویداد بزرگ عنوان کرد و گفت: خشم و نفرت نسبت به آمریکا روزافزون شده است. با این جنایت، نفرت گسترده‌ای علیه آمریکایی‌ها در غرب آسیا و شبه قاره هند و اقصی نقاط جهان ایجاد شده که بدون تردید موجی تازه در منطقه، علیه آمریکایی‌ها رقم خواهد زد و آن‌ها روی خوش در منطقه نمی‌بینند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با این عنوان که این جنایت سندی محکم بر تروریسم دولتی آمریکاست، افزود: میزان نفرتی که از آمریکا در منطقه وجود دارد به شدت افزایش پیدا کرده و نهایتاً نتیجه اصلی این اقدام تروریستی، پایان دادن به حضور نامشروع آن‌ها در منطقه است. سربازان و نظامیان تروریست آمریکایی از این پس در معرض خطر جدی قرار دارند و باید ارتش آمریکا به فکر ارسال تابوت‌های بیشتری به منطقه باشد چرا که پایان هر چه سریعتر این حضور فرا رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور با اشاره به اینکه سردار سلیمانی فقط متعلق به ایران و ملت ایران نبود، گفت: او یک چهره منطقه‌ای و بین‌المللی و متعلق به جریان مقاومت بود؛ بنابراین فقط ملت ایران خونخواه او نیستند بلکه قطعاً نیرو‌های مقاومت و همه مسلمانان آزادیخواه و استکبار ستیز از این پس به دنبال نشان دادن عکس العمل و انتقام‌گیری از این عمل جنایتکارانه در هر جای دنیا خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات این شهادت بزرگ بر فضای عمومی کشور و منطقه گفت: این واقعه، سرآغاز فصل جدیدی در مناسبات سیاسی و امنیتی منطقه است و آثار سیاسی و اجتماعی ژرفی در جامعه خواهد داشت و موجب حضور چشمگیر و پررنگ آحاد مردم در صحنه هایی، چون راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس خواهد شد.

مسئول تشکیلات جامعه روحانیت، افزود: شهادت سردار سلیمانی موجب اتحاد و همدلی هر چه بیشتر مردم و افزایش سرمایه اجتماعی و احساس مسئولیت عمومی در قبال نظام و خون مطهر شهیدان و آرمان‌های انقلاب می‌شود.

حجت الاسلام موسی پور در پایان بیان داشت: یکی از این عرصه ها، عرصه انتخابات پیش روی است و با عنایت به اینکه در دوم اسفند انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد، قطعاً بر شور و مشارکت مردم افزوده می‌شود تا با آگاهی و احساس عمیق از شرایط خطیر و احساس دینی که نسبت به سردار شهید سلیمانی دارند در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.