ایرانی‌ها قصد کشتار نظامیان ما در پایگاه عین الاسد را داشتند

کریس مورفی، سناتور دموکرات آمریکایی از اقدام ترامپ در قبال ترور سردار سلیمانی ، فرمانده سپاه قدس انتقاد کرد.

اخبار سیاسی - بر این اساس، مورفی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: جمهوریخواهان مدعی یک پیروزی بزرگ مبنی بر متقاعد شدن ایران از سوی ترامپ برای توقف حمله به مواضع آمریکا است!

وی افزود: این ادعا درست نیست، زیرا آن‌ها به سختی پایگاه عین الاسد ما را در عراق هدف قرار دادند و به گفته پنتاگون هدف آن‌ها کشتن نظامیان آمریکایی بود. زمانی که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین سکان کاخ سفید را تحویل داد، ایرانی‌ها به سمت ما شلیک نمی‌کردند.

وی در پیامی دیگر نیز از اقدام ترامپ برای ترور سردار سلیمانی بدون اجازه کنگره انتقاد کرد.

آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد.

به دنبال ترور سردار سلیمانی به دست آمریکا، بامداد روز چهارشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد با استفاده از موشک‌های بالستیک، پایگاه «عین الاسد» در عراق که نیروهای ارتش ترورریستی آمریکا در آن مستقر هستند را مورد هدف قرار داد. این پایگاه بزرگترین، مجهزترین و مهمترین پایگاه آمریکا در عراق به شمار می‌رود.