بروجردی: سلطان قابوس در تساهل و تسامح الگوی کشورهای عرب منطقه بود

 علاءالدین بروجردی با اشاره به درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان و جانشینی هیثم بن طارق، پسرعموی وی، گفت: روابط جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در سال های بعد از انقلاب اسلامی روابط بسیار خوبی بوده و سیاست هر دو کشور تقویت روابط بوده است.

اخبار سیاسینماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در ادامه فقدان سلطان قابوس را برای غرب آسیا، ضایعه ای جبران ناپذیر دانست و افزود: امیدواریم سیاست های پسرعموی وی، هیثم بن طارق نیز ادامه روی سیاست های سلطان قابوس باشد که حتما اینگونه خواهد بود.

وی ادامه داد: جانشین وی نیز با توجه به سیاست های این کشور، نگاه همواره مثبتی نسبت به ایران خواهد داشت و از آنجایی که وی در طول حیات سلطان قابوس، امین او بوده و سابقه فرستاده ویژه او به کشورهای مختلف را داشته، به نظر می رسد شاهد دنبال شدن سیاست های شاه تازه درگذشته در ادامه راه عمان باشیم.

بروجردی در ادامه به نقش سلطان قابوس در پیشرفت کشور عمان اشاره و بیان کرد: سلطان قابوس در طی 50 سال دوران پادشاهی خود در این سرزمین، باعث شد این کشور از فقر نجات پیدا کرده و راه پیشرفت را دنبال کند همچنین در برخورد تساهل آمیز و با تسامح به یک الگو میان کشورهای همسایه خود تبدیل شده بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که سیاست گذاری در هر کشور را را مجموعه مسئولان عالیرتبه کشورها انجام می دهند این اطمینان را داریم که در دوران جدید عمان نیز شاهد ادامه سنت حسنه سلطان قابوس باشیم.