سقوط هواپیمای اوکراینی و سناریوی جدید دشمنان برای ایران

 اخبار سیاسیماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی و اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر خطای انسانی در این ماجرا داغی دیگر را بر دل دلسوزان کشور و نظام گذاشت تا جایی که رهبر معظم انقلاب نیز در پیام خود فرمودند: " با اطلاع از نتایج تحقیقات ستاد کل درباره‌ی حادثه‌ی هواپیمای مسافربری اوکراینی و اثبات دخالت خطای انسانی در آن، مصیبت درگذشت جان‌باختگان این حادثه‌ی اندوهبار برای اینجانب بسیار سنگین‌تر شد."

به گزارش افکارنیوز،  این در حالی است که سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه توضیحات مبسوطی درباره علل این اتفاق ارائه کرد و شجاعت و صداقتش را در این ماجرا به وضوح دیدیم.

اما از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی و برخی نمایندگان نیز به این ماجرا ورود کردند تا همانطور که رهبر معظم انقلاب دستور دادند کوتاهی ها و قصورات بررسی شود و از سوی دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد.

سیدمحمدجواد ابطحی  از نمایندگان مجلس در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی می گوید: حادثه دلخراشی بود؛ متاسفانه برخی نخبگان علمی که دو نفر از آنها از اهالی خمینی‌شهری بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند. تلختر از این حادثه، عدم صداقت در بیان وقایع و گفتار مسئولان است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عدم صداقت موجب می‌شود که منافقین و دشمنان از این فضا سوءاستفاده کنند و کل نظام جمهوری اسلامی ایران را غیرقابل اعتماد اعلام کنند.

ابطحی یادآور شد: مسئولان مربوطه با بیان واقعیت باید مانع انتشار شایعات بیشتر می‌شدند. آنها نباید کاری کنند که مردم نسبت به رسانه ملی، دولتمردان و حاکمیت بی‌اعتماد شوند. امیدوارم با تدابیر که رهبری فرمودند مانع بروز حوادث مشابه این حادثه هواپیمای اوکراین شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل ما این است که برخی مسئولان سر جای خودشان ننشتند، بنابراین هر کسی باید سر جای خودش بنشیند. صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای برای مسئولیت‌های حساس باید مورد توجه جدی قرار گیرد. رعایت این صلاحیت‌ها برای پست‌های مدیریتی حساس و حتی سپردن مسئولیت اپراتور در این جایگاه نیز ضروری است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: انتصاب پست‌های حساس به افراد بدون تجربه موجب تکرار حوادث خواهد شد در حالیکه رعایت استاندارد در هر شغل مانع تکرار چنین حوادث می‌شود. به نظر می‌رسد این مسائل و مشکلات در کشور ما ریشه‌ای است. هر کسی در هر جایی که نشسته باید شرح وظایف مشخص داشته باشد متاسفانه با رفعت و دلسوزی بیش از حد به خودمان و جامعه ظلم می‌کنیم.

همچنین رنجبر زاده دیگر نماینده مجلس نیز در واکنش به توضیحات ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص حادثه هواپیمای اوکراین ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، گفت: همه مردم نگران و ناراحت هستند. آنچه بیش از سایر مسائل باعث تاسف است اینکه دیرهنگام این موضوع اعلام شد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حادثه نگران کننده‌ای بود، مجلس شورای اسلامی و سازمان بازرسی ستاد کل موضوع را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند تا خاطیان مجازات جدی شوند. افرادی هم که در ارتباط با این حادثه قصور کردند باید مورد تعقیب قرار گیرند و مشخص شود که چگونه هواپیمای مسافربری مورد هدف آنها قرار گرفته است.

وی افزود: فردی که ماموریت پیدا کرده و به سمت هواپیمای اوکراین شلیک کرده باید به صورت دقیق و عمیق مورد ارزیابی قضایی قرار گیرد. حداقل حقوق ملت ایران این است که بدانند چرا به سمت هواپیمای مسافربری شلیک شده است، تشخیص هواپیمایی مسافربری و جنگی مشخص است و کسی که پشت سلاح جنگی می‌نشیند و رصد می‌کند باید حداقل‌ها را تشخیص دهد. این حادثه برای همگان قابل تعجب است.

رنجبرزاده با تاکید بر درخواست مجلس جهت بررسی حادثه هواپیمای اوکراین و ارایه پاسخ شفاف به مردم، یادآور شد: هر کوتاهی و اشتباه، خطا، انحراف یا عمدی باید شفاف و باسرعت و دقت بررسی شود و به مردم نتیجه آن اعلام شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمی‌توان گفت که خطای عمدی در کار نبوده است، شک و تردید در کار است. دلیل وقوع این حادثه باید مشخص شود. بازماندگان باید پاسخ دقیق دریافت کنند زیرا کوتاهی عادی و غیرمعمول است. خطا چنان محرز است که به نظر می‌رسد عمدی در کار بوده است بنابراین تمام ابعاد باید بررسی شود.

این در حالی است که حالا دشمنان نظام و انقلاب در طراحی های خود سناریوی جدید را نوشته و به دنبال ایجاد نا آرامی در کشور هستند، ترامپ که تا همین یک هفته پیش صحبت از حمله به اماکن فرهنگی ایران را می کرد در واکنشی 180 درجه ای مواضعش را تغییر داده و از نا آرامی ها حمایت می کند، دیوانه ای که با ترور شهید حاج قاسم سلیمانی وضعیت جنگی به وجود آورد که چنین حوادثی پس از آن رخ داد.

سفیر انگلیس هم که در نا آرامی های دیشب حضور داشت در ابتدا توسط ماموران امنیتی بازداشت شد که با ورود وزارت امور خارجه به این موضوع وی آزاد گشت.

در حال حاضر هشیاری مردم و بصیرت انقلابی باید به کمک هر ایرانی بیاید که بدانند دشمنان نقشه های شوم دیگری برای ایجاد فتنه ای جدید کشیده اند زیرا چشم دیدن حضور مییونی مردم در تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی را نداشتند.

آمریکایی ها و دشمنان انقلاب نشان داده اند از سپاه پاسداران انقلاب اسلمی زخم خورده اند و حالا نوک پیکان حملاتشان را علیه سپاه گرفته اند، هر چند از سویی لازم است با مسببین چنین خطایی برخورد شود اما مردم یم اشتباه انسانی را پای مجموعه سپاه پاسداران نمی گذارند .

سردار حاجی زاده نشان داد از آبروی خود برای حفظ کشور و نظام و دفاع از مردم گذشته ، مراقب باشیم پس از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی ، بار دیگر آمریکا اینبار آبروی شخصیت های خدوم را ترور نکند.