به گزارش افکارنیوز به نقل از خبرآنلاین، شب بیست و دوم بهمن ۹۰ علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه از سفر رئیس جمهور کشورمان به چین طی دو ماه آینده خبر داد.
چند روز بعد نیز خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارشی از استقبال رسانه های چین از خبر سفر احمدی نژاد به پکن منتشر کرد.
در خبرهایی که روزهای آخر بهمن ۹۰ منتشر می شد موعد سفر احمدی نژاد به پکن قبل از آغاز سال نو شمسی اعلام شده بود.
در گزارش ایرنا آمده بود مطبوعات چین و پایگاه های خبری نوشته اند رییس جمهوری ایران اواسط ماه آینده میلادی(مارس) به چین سفر می کند.
بنا به این گزارش ها یکی از اهداف این سفر گفت و گو با مقام های چین در خصوص گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور است.
روزنامه های «مردم» و «گلوبال تایمز» در گزارش های خود آورده اند: رییس جمهور ایران در راس یک هیات عالی رتبه راهی چین خواهد شد.
گلوبال تایمز از قول رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت: در جریان سفر آقای احمدی نژاد، طرفین درباره مهمترین موضوعات در روابط دوجانبه و همکاری های اقتصادی و سیاسی بحثو تبادل نظر خواهند کرد.
در همین حال روز سه شنبه ایرنا خبری با این تیتر «ایران در سطح معاون رییس جمهور در اجلاس ' بوائو ' چین شرکت می کند» منتشر کرد.
در حالی که فقط دو روز تا پایان ماه مارس باقی مانده است اما هنوز خبری از سفر رئیس جمهور کشورمان به چین منتشر نشده است.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در خبرش آورده است: محمد جواد محمدی زاده، معاون رییس جمهور اسلامی و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست ایران ضمن سفر به چین در اجلاس سالیانه مجمع آسیایی ' بوائو ' شرکت می کند.
اجلاس سالیانه مجمع همکاری آسیایی ' بوائو ' با حضور هیاتی از جمهوری اسلامی ایران اول آوریل(۱۳ فروردین) در استان ' های نن ' در جنوب چین برگزار می شود و به مدت سه روز ادامه می یابد.
محمدی زاده معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران روز شنبه آینده وارد این منطقه می شود.
وی قرار است در حاشیه این اجلاس با معاون نخست وزیر چین دیدار و مذاکره کند.