هرجا که از خاکش ضد کشورمان استفاده شود با خاک یکسان خواهد شد

  سیدمحمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدام قاطع سپاه پاسداران در هدف قراردادن پایگاه آمریکایی عین الاسد گفت: پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران در هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی عین الاسد بازتاب گسترده ای در سطح کشور و جهان داشته و موجبات خرسندی مردم مارا فراهم آورده است.

بعد از جنگ جهانی دوم چنین اقدامی بر ضد آمریکا سابقه نداشته است

اخبار سیاسیاو ادامه داد: امروز مردم ما قدردان سپاه هستند، زیرا  بعد از جنگ جهانی دوم سابقه نداشته که کشوری  چنین پاسخ قاطعی به آمریکا بدهد، علاوه بر این کاخ سفید متوجه شد که اگر جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی موضعی را مشخص کند و اراده و حمایت مردم هم پشتیبان آن باشد قطعا نیروهای نظامی هیچ درنگی نخواهند کرد و وظیفه خود را انجام خواهند داد تا این خواسته بر زمین نماند.

حسینی افزود: قطعا این قدرت نمایی، آثار و برکات بسیاری برای مردم منطقه خواهد داشت که یکی از آنها اخراج سریع‌تر نیروهای نظامی آمریکا از منطقه خواهد بود.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی افزود: درصورتی که ترامپ بخواهد به این آتش بازی‌ها ادامه دهد، قطعا آن زمان اقدام سنگینی متوجه آمریکا خواهد شد، زیرا ایران به کشورهای منطقه هم هشدار داد که اگر از پایگاه‌هایشان جنگنده و پهپادهای آمریکایی بلند شود این پایگاه ها مورد حمله شدید قرار خواهند گرفت، از این جهت بعید است که کشورهایی ماند امارات، بحرین، کویت و عربستان بخواهند با کاخ سفید در این زمینه همکاری کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: علاوه بر این همانطور که سید حسن نصرالله اعلام کرد جبهه مقاومت منتظر است تا به  آمریکا ضربه ای محکم وارد کند، زیرا شخصیت حاج قاسم را صرفا متعلق به ایران نمی دانند، بلکه او شخصیتی بین المللی و نماد مقاومت بوده و آنها معتقدند که تعرض به سردار سلیمانی تعرض به همه آنها بوده است. هم حشد الشعبی، هم حزب الله لبنان و هم انصارالله لبنان اعلام کردند که حمله آمریکا را بی پاسخ نخواهند گذاشت؛ بنابراین در مجموع معتقدم که واشنگتن وارد بازی شده که نتیجه ای جز باخت برایش ندارد.

او ادامه داد: چون ترامپ یک قمار باز حرفه ای هست گمان کرده که در این قمار هم می تواند برنده باشد، اما قطعا این حرکتی که آغاز کرده به ضرر او تمام خواهد شد و عملیات شهید سلیمانی یک ضربه شستی بود  تا هنوز پیکر حاج قاسم دفن نشده بخشی از اندوه مردم کاسته شود و البته موفق هم بود، زیرا این پایگاه جز مهم ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق بود که هم فاصله اش با مرز ما بیشتر بود و هم به تعبیر ترامپ هزینه بسیاری نیز برای ساخت و تجهیز آن صورت گرفته است.

حسینی افزود: با این حال اما نه امکان ره‌گیری برای آمریکا وجود داشت و نه توانست این موشک هارا در هوا هدف قرار دهد؛ موضوعی که خود نشان دهنده توان بالای نظامی جمهوری اسلامی ایران است که به کاخ سفید هم ثابت شد که در صورت اقدامات دیگر  حتما ضربات دیگر کوبنده و محکم تر خواهد بود؛ لذا آمریکایی ها باید دست از رویارویی با جمهوری اسلامی بردارند.

 وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برخی از اندیشمندان آمریکایی هم اِقرار کردند که اگر پیش از این در افغانستان و عراق حضور پیدا کردند نوعی تفریح بوده و هرگز قابل مقایسه با ایران (که یک سرزمین پهناور و دارای مردم با انگیزه است) نبوده اند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به موقعیت جغرافیایی پایگاه عین الاسد گفت: پایگاه عین الاسد ۲۰ کیلومتر از بغداد فاصله داشته ، به سمت غرب  و به سمت سوریه و اردن قرار دارد؛ بنابراین وقتی که ما می‌توانیم پایگاه عین الاسد با این فاصله را مورد هدف قرار دهیم پایگاه دیگری مثل رومانی که به ما نزدیک‌تر است قطعا سهل الوصول‌تر بوده و به راحتی می‌توان آن را هدف قرار داد.

او ادامه داد: عین الاسد را می‌توان پایگاه اصلی آمریکایی‌ها دانست، زیرا وقتی که ترامپ و مقامات آمریکایی به عراق سفر می‌کردند هواپیماهای‌شان در باند این پایگاه می‌نشست، زیرا این پایگاه باند فرود هواپیما و تجهیزات گسترده‌ همراه با تعداد قابل توجهی جنگنده و پهباد است و پایگاه موشکی در این پایگاه دارد و باوجود اینکه خودشان می گویند که در حالت آماده باش بودند، اما این ضربه آنها را زمین گیر کرد که حاکی از توان بالای موشکی جمهوری اسلامی است.

حسینی در پایان تاکید کرد: گفتنی است که آمریکایی‌ها از این پایگاه حاج قاسم را هدف قرار دادند و این یعنی هرجایی که از خاکش بر علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده شود با خاک یکسان خواهد شد.