به گزارش افکارنیوز به نقل از ایرنا، 'علی اكبر صالحی' امروز - چهارشنبه- در حاشیه دیدار هیاتهای عالیرتبه تركیه و ایران در مجموعه سعد آباد این خبر را در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا مطرح كرد و افزود: فكر می كنیم راه برون رفت سوریه از بحران وجود دارد و با موضوع سوریه باید با صبر و حوصله برخورد شود.

وی افزود: به ماموریت کوفی عنان درباره مساله سوریه امیدواریم و فکر می کنیم حمایت اعراب‘ ترکیه و سازمان ملل از ماموریت کوفی عنان می تواند به حل مساله سوریه کمک کند.

صالحی دربخشی دیگر از سخنانش گفت: اختلاف نظر هایی با ترکیه درخصوص موضوع سوریه داریم اما با دوستان ترک خود به طور مستمر در حال گفت و گو و رایزنی هستیم و در این زمینه بارها و بارها با همتای ترک خود چه به صورت حضوری و چه تلفنی گفت و گو کرده ام.

صالحی با بیان اینکه هر گونه برخورد عجولانه با موضوع سوریه و ایجاد خلا قدرت در این کشور می تواند آثار بسیار زیان باری را براین منطقه به دنبال داشته باشد گفت: هر چه بیشتر درباره این موضوع باهم رایزنی و مشورت داشته باشیم بیشتر می توانیم اختلاف نظرهای موجود را برطرف کنیم.

**استقبال ۱ + ۵ از پیشنهاد میزبانی ترکیه

صالحی همچنین در خصوص آخرین تحولات مروبط به آماده سازی مقدمات گفت وگو های اتی ایران با ۱ + ۵ گفت: زمان این گفت وگو ها مشخص شده و ۲ طرف دراین زمینه به توافق رسیده اند و رایزنی هایی برای تعیین محل گفت وگو ها ادامه دارد.

وی این اعلام اینکه محل گفت وگو ها نیز تاچند روز آینده مشخص می شود، گفت: ترکیه به ۱ + ۵ پیشنهاد کرده که میزبان این گفت وگوها باشد و ۱ + ۵ نیز از این پیشنهاد استقبال کرده است. ترکیه پیشنهاد مشابهی را نیز به ایران مطرح کرده و آقای جلیلی در حال بررسی این پیشنهاد است.

وی تاكید كرد: نظر شخصی بنده در خصوص محل برگزاری این گفت و گوها این است كه تركیه می تواند گزینه برتر باشد.