جهانگیری: تضعیف نیروهای نظامی به مصلحت نیست

اسحاق جهانگیری امروز(پنج شنبه)  در آیین سومین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: خبر شهادت سردار سلیمانی که به حق سردار ملی است بسیار تلخ بود اما مردم با حضور باشکوه در مراسم تشییع «حاج قاسم» جهانیان را شگفت زده کردند؛  سردار سلیمانی با هیچ جناح خاصی نبود و با همه نیروهای انقلاب کار می کرد.

اخبار سیاسی- وی افزود: در روزهای گذشته جهت عرض تسلیت با خانواده های جان باختگان سقوط هواپیما دیدار کردم که این خبر هم بسیار تلخ بود. ما نباید حق خانواده آنان را نادیده بگیریم و باید ریشه های این حادثه مشخص شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: کشور درگیر مشکلات مختلفی در زمینه های گوناگون است و مردم مشکلات زیادی در زمینه معیشت دارند.

اسحاق جهانگیری بیان کرد: کشور در شرایط حساس و خطیری است و در این ۴۰ سال چالش های مهم تا این حد مقابل کشور نبوده است.

وی با بیان اینکه تحریم ها علیه کشور بی سابقه است، افزود: منطقه ما گرفتاری های زیادی دارد و متشنج است و اگر درایت نشود، این شعله ها به ایران هم می کشد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: باید بپذیریم که شوک ناشی از سقوط هواپیما همه جامعه را در همه سطوح تکان داده است و این فاجعه باید به درستی تحلیل شود.

جهانگیری ادامه داد: در دادگاهی که تشکیل می شود، این حادثه رسیدگی شود تا اعتماد برگردد.

وی تاکید کرد: به سهم خودم مسئولیت پذیری سردار حاجی زاده را تحسین می کنم که درباره این موضوع به خوبی صحبت کرد و گفت که گردنم از مو باریک تر است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه باید صادقانه همه مسائل به مردم گفته شود، گفت: نیروهای نظامی حافظ امنیت کشور هستند و تضعیف آنها به مصلحت نیست.

جهانگیری در ادامه به انتخابات مجلس یازدهم پرداخت و گفت: صلاحیت ها نشان می دهد که در بسیاری از حوزه های انتخابیه رقابت جدی وجود ندارد. نباید هیچ جریان سیاسی تصور کنند که کاندیدایی در انتخابات ندارد.  

وی گفت: ایران و نظام برای همه ماست و نباید مسائل مقطعی را فدای آینده ایران کنیم.