نقش بازیگران خارجی در ناآرامی های عراق بسیار پر رنگ است

 علیرضا سلیمی با اشاره به ناآرامی ها در عراق و لزوم تشکیل هرچه سریعتر دولت در این کشور گفت: بازیگران خارجی مهم ترین نقش را در ایجاد ناآرامی در عراق ایفا کرده است و متاسفانه فضای سیاسی این کشور در طی ماه های اخیر به دلیل دخالت های قدرت های فرامنطقه ای متشنج است که باید ملت و دولت عراق بسیار هشیارانه عمل کنند تا در دام نقشه شوم آمریکا گرفتار نشوند.

اخبار سیاسی- نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهایی که در زمینه تربیت تروریسم فعالیت داشته و آن را تقویت می‌کنند متاسفانه در تحولات عراق دست داشته و به دنبال ایجاد ایجاد اختلاف میان گروه های عراقی می باشند که در هدف نهایی آنها ضربه بر پیکر مقاومت در عراق و اختلافات میان دو ملت ایران و عراق است.

خروج نظامیان آمریکایی از عراق، بهترین تصمیم برای ایجاد آرامش در عراق

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین تصمیماتی نمایندگان ملت عراق در مجلس این کشور اتخاذ کردند؛ خروج نیروهای آمریکایی از عراق بوده است، افزود: از این تصمیم می توان به عنوان راه‌حلی برای کاهش بحران عراق نام برد؛ چراکه بیشتر نا آرامی ها در این کشور به دلیل حضور نظامی آمریکا در عراق است.

این نماینده مجلس در دوره دهم تاکید کرد: انتخاب هرچه سریعتر نخست وزیر و به تبع آن تشکیل دولت می تواند در حال حاضر از اعتراضات و نا آرامی ها در این کشور بکاهد و فضای سیاسی متشنج این کشور را تا حدودی آرام کند؛ لذا باید تمام گروه های سیاسی در این خصوص اقدامی جدی صورت دهند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش گسترده‌ای برای حل این بحران‌ها و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه دارد و معتقد است در کشورهای منطقه باید برای کاهش بحران در عراق به این کشور کمک کنند.