نقش حاج قاسم سلیمانی در جهان اسلام باعث انزجار از آمریکایی‌ها شد

 سید حسین نقوی حسینی با اشاره به موضوع خروج نیرو‌های آمریکایی از منطقه بخصوص عراق و افغانستان گفت: حضور نظامی در عراق بخشی از حضور آمریکا در منطقه است.

اخبار سیاسی- وی با بیان اینکه طبق مصوبه پارلمان عراق ادامه حضور نیروهای آمریکایی در خاک این کشور غیرقانونی است، ادامه داد: آمریکا به دنبال حفظ بخشی از نیروهای خود در عراق است تا در هر مرحله برای خروج نیروهای خود، امتیازاتی از عراق بگیرد.

 سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهارکرد: آمریکا تمامی تلاش خود را برای تغییر جغرافیای منطقه توسط داعش، جبهه النصره و سایر گروه های تروریستی انجام داد تا بتواند کشورهای منطقه همچون سوریه، عراق و لبنان را به نفع خود تجزیه کند.

آمریکا از هیچ سرزمینی بدون بهره برداری اقتصادی و نظامی خارج نشده است

نقوی حسینی با اشاره به رفتارهای تبلیغاتی و انتخاباتی ترامپ ، مطرح کرد: ترامپ یک وعده به مردم آمریکا در دوران انتخابات داد؛ مبنی بر اینکه ما باید از منطقه خارج بشویم برای چه هزینه بدهیم، برای چه نیروهای آمریکایی در منطقه باشند، ولی تا الان نتوانسته به وعده انتخاباتی خود عمل کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمریکا از هیچ سرزمینی بدون بهره برداری اقتصادی و نظامی خارج نشده است، مطرح کرد: الان ترامپ در آستانه رقابت انتخاباتی قرار دارد و موضوع خروج از منطقه و خصوصا عراق را رقبای انتخاباتی به عنوان یک مطالبه به رخش می کشند که نه تنها نیروها را کاهش نکرده بلکه افزایش هم داشته و دخالت آن ها هم بیشتر شده است.بنابراین شاید ترامپ این اقدام را انجام دهد تا به آن وعده‌ها پاسخ بدهد.

انتقام خون شهید سلیمانی مکان و زمان و کشور نمی شناسد

وی افزود: از سوی دیگر الان تهدید نیروهای آمریکایی خیلی مهم است، چراکه انتقام خون شهید سلیمانی مکان و زمان و کشور نمی شناسد و در هر کشوری و در هر مکانی ممکن است این انتقام عملی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی  به جهت ویژگی‌ها و خصوصیات بارز فردی و به ویژه  نقشی که در جهان اسلام ایفا کرده، باعث شده که یک انزجار و تنفر ویژه‌ای از آمریکایی‌ها در منطقه شکل بگیرد، تصریح کرد: آمریکایی ها هم از بیم و وحشت از اینکه دچار این انتقام سخت بشوند و خسارت جانی دهند و هم رقابت انتخاباتی، مجبورند بخشی از نیروهایشان را از منطقه بیرون ببرند.