دولت روحانی موجب شرمندگی اصلاح‌طلبان شد

 رضا جلالی  فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به گمانی زنی ها در مورد رای آوردن اصولگرایان با مشارکت پایین در انتخابات مجلس, گفت: اصولگرایان سیاسی به شدت از قشر متدین و خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان سوء استفاده ابزاری و سیاسی کرده و من معتقدم کانون ایثارگران به هیچ وجه نباید درگیر احزاب و سیاست و جریان های مختلف بشود. 

اخبار سیاسی- او افزود: همانطور که کانون خانواده شهدا و ایثارگران نباید مورد سو استفاده اصلاح طلبان قرار بگیرند، به همین میزان نباید مورد سواستفاده اصولگرایان قرار بگیرند. ما باید طیف ارزشمند کشور که همه ما به آنها افتخار می کنیم را مقدس شمرده و از استفاده ابزاری از این قشر پرهیز کنیم. 

جلالی تصریح کرد:  اگر مشارکت زیر پنجاده درصد باشد, اصولگرایان شناسنامه ای رای خواهند آورد و طبق معمول پشت سنگر ارزش ها پنهان خواهند شد، البته عده ای اصولگرایان معتدل هم وجود دارد، اما اصولگرایان همواره از ارزش ها سواستفاده ابزاری کردند. 

فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: عملکرد ضعیف دولت باعث ناامیدی مردم شده و به خاطر ناکارآمدی موجبات شرمندگی همه جانبه ای را فراهم کرده که بعید است خیلی از مردمی که در انتخابات مجلس دهم و شورای شهر پنجم به پای صندوق رای آمدند؛ از این طیف لیست امید دفاع کنند. 

جلالی تاکید کرد: با این ناامیدی اگر همواره بخواهیم در مرز نصف به علاوه یک باشیم اساس دموکراسی در کشور به تزلزل کشیده خواهد شد. البته آقای روحانی خودش نیز هم اعلام کرده که اصلاح طلب نیست و برخی از شخصیت های اصلاح طلب هم از دولت او تبری جستند، اما در واقع روحانی از اصلاح طلبان سو استفاده کرده و رای خود را در دو دوره ریاست جمهوری گرفت و همین باعث شد که دولت او به اسم اصلاح طلبان تمام شده و موجب شرمندگی این جریان را فراهم آورد.