ساز و کار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بعد از اعلام لیست نهایی

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با اشاره به لیست منتشر شده نامزدهای این شورا در تهران اظهار کرد: ما در گام نخست ۳۳۲ نفر را ثبت نام کردیم که اشخاص، احزاب، اقشار، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف اسم آن‌ها را تایید و اعلام کردند که این افراد ظرفیت ورود به مجلس را دارند.

اخبار سیاسی - او ادامه داد: بعد از مصاحبه و بررسیِ رزومه‌هایی که در موسسه علمی انجام شد، ما به تعداد ۱۶۰ نفر رسیدیم. در ابتدا قرار بود  ۱۲۰ نفر را انتخاب کنیم، اما بعد از اینکه رزومه‌ها را بررسی کردیم و شورای ائتلاف با این افراد مصاحبه کرد به این نتیجه رسیدیم که این ۴۰ نفر را نمی‌توان حذف کرد، زیرا ظرفیت این را دارند که به آن ۱۲۰ نفر اضافه شده و به مرحله دوم بیایند و در نهایت این تعداد ۱۶۰ نفر آماده شد؛ حال این تعداد باید خود را برای مجمع تهران اضافه کنند‌.

سخنگوی شورای ائتلاف انقلاب گفت: برای هر فرد از این ۱۶۰ نفر، یک نام کاربری و رمز عبور معرفی شده که به وسیله آن می‌توانند وارد سامانه شده و در آنجا از خود چند دقیقه فیلم به اضافه یک رزومه و چند قطعه عکس ارائه دهند. بعد از این مرحله، حدود ۷ الی ۸ هزار نفر از افراد سطح محلات، اقوام، اقشار و احزاب و معتمدین محلات در تهران که شناسه کاربری گرفتند وارد سامانه شده و هر کدامشان به سی نفر رای می‌دهند؛ در نهایت هم با فراوانی رایِ این افراد و بعد از جمع بندی در سیستم، نود نفر انتخاب می شوند.

محسن پیرهادی ادامه داد: کار دیگری که مجمع تهران یعنی این ۸ هزار نفر انجام می‌دهند این است که هر فردی سه نفر از شخصیت‌های ملی که تراز بالا داشته باشند و مورد اعتماد عمومی جامعه باشند اعلام می کند و بازهم براساس فراوانی که از افراد می گیریم، ده نفر از آن جمع به شورای ائتلاف که در گام نهایی به آن شورای انتخاب می گوییم، معرفی می شوند.

او افزود: در نهایت ده نفر را به مجمع تهران اضافه می‌کنیم که این ده نفر هم به همراه شورای ائتلاف به آن‌ها اضافه می‌شود و در نهایت لیست نهایی جمع بندی می شود.