ظریف چگونه از تجربه برجام و اتفاقات اخیر درس نگرفته‌است؟

 سید محمد معین میرابراهیمی معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در واکنش به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه با نشریه آلمانی گفت: این سخنان در حالی که تنها ۲۳ روز از شهادت سردار بین‌المللی مقاومت می‌گذرد، بی‌احترامی به صاحب‌عزای این شهید بزرگوار، یعنی ملت ایران و همه ملت‌های منطقه که برای ریخته شدن خون این شهید به خروش آمدند، می‌باشد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: آقای ظریف دیروز و در مصاحبه با اشپیگل آلمان مدعی شده‌: «دولت ترامپ می‌تواند به میز مذاکره برگردد، ما هم‌چنان بر سر این میز نشسته‌ایم... صبر ما زیاد است!» این در حالیست که اولاً رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ دی ماه امسال به صراحت اعلام کردند: «ما از مذاکره هم ابائی نداریم؛ البتّه نه با آمریکا، با دیگران؛ امّا نه از موضع ضعف، از موضع قوّت، از موضع قدرت» و بیان این اظهارات، حتی اگر عنوان شود که صرفاً دارای مصرف خارجی‌ست، صحیح نیست و چه‌بسا برای رسانه‌های خارجی بیانگر تشتت میان مسئولین نظام در این قضیه مهم باشد.

میرابراهیمی افزود: ثانیاً بیان این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا، به تعبیر حضرت امام(ره) این تروریست بالذات دولتی، تنها ۲۳ روز پیش در اقدامی تروریستی و به فرماندهی شخص رئیس جمهور این کشور و توصیه وزیر امور خارجه‌اش، که احتمالاً آقایان آرزوی نشستن بر سر میز مذاکره با آنها را دارند، فرمانده نیروی قدس و سردار رشید مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان را به شهادت رساندند و سپس دیدیم که موج عظیم تظاهرات ضد ایالات متحده، ملت‌های منطقه را درنوردید و همین جمعه گذشته ملت عراق در راهپیمایی میلیونی خواهان اخراج آمریکا از کشورشان شدند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: حتی نماینده ویژه ایران در وزارت امور خارجه این کشور، فرمانده جدید نیروی قدس  سپاه را تهدید به ترور می‌کند! مطرح کردن مذاکره در چنین شرایطی چه معنایی دارد؟ آن هم وقتی که رئیس جمهور آمریکا با وقاحت مدعی می‌شود که ایران خواستار مذاکره با ماست و من قبل از مذاکره، تحریم‌ها را لغو نمی‌کنم!

وی گفت: نکته‌ای که از همه بیشتر باعث تعجب می‌شود اینست که آقای ظریف، بارها اعتماد به آمریکا را اشتباه خوانده بوند و حتی ۳ روز پیش خطاب به دولت‌های اروپایی توییت کرده بودند که «اگر جلوی آمریکا کوتاه بیایید فقط اشتهایش را زیاد می‌کنید». حال چه شده است که حتی به سخنان خود نیز توجهی ندارند؟

میرابراهیمی تصریح کرد: هنوز چهلم شهادت سردار سلیمانی را پشت سر نگذاشته‌ایم که وزیر امور خارجه این ادعا را مطرح می‌کند. به نظر می‌رسد دولت به جز مذاکره با چند کشور خاص، هیچ رویکردی را برای حل مشکلات کشور مؤثر نمی‌داند و مسئولین وزارت خارجه آرزو دارند که باز هم با آمریکایی‌ها قدم بزنند و سر یک میز بنشینند. جای سؤال است که آقای ظریف چگونه از تجربه برجام و نیز اتفاقات اخیر هم‌چنان درس نگرفته‌است؟