مظلومیت مضاعف جبهه رسانه‌ای انقلاب

 محسن پیرهادی ، مدیرمسئول روزنامه رسالت یادداشتی با موضوع مسدود شدن دامنه بین‌المللی خبرگزاری فارس نوشته است.

اخبار سیاسی- متن یادداشت به شرح ذیل است:

از دو روز پیش، دامنه بین المللی خبرگزاری فارس ، به دستور دولت آمریکا مسدود شد. اگرچه تشت رسوایی ادعاهای حقوق بشری آمریکا، به ویژه در دولت فعلی از بام افتاده، اما در این زمینه گفتنی هایی هست:

1.  پیش از هر مطلبی، به عنوان عضوی از خانواده بزرگ و پرتلاش رسانه، به عزیزان و دوستان دیده و نادیده ام در خبرگزاری فارس خداقوت می گویم. اگرچه فارس همچنان با دامنه داخلی فعال است، اما تلاش برای حذف و دیده نشدن آن، اقدامی به شدت مذبوحانه و خلاف تمام موازین حقوقی است. از سوی دیگر، مسدودسازی فارس، نشان از عمق تاثیرگذاری و فعالیت ثمربخش این خبرگزاریست، چه این که اگر فارس چندان موثر نبود، بلاشک قربانی تروریسم رسانه ای هم نمی شد.

2.  برای دولتی که فرمانده عزیز ما، حاج قاسم سلیمانی را، زمانی که به دعوت رسمی دولت یک کشور در ماموریت است، ناجوانمردانه شهید می کند، دست زدن به ترور رسانه ای چیز عجیبی نیست. اگرچه پیش از این هم بارها دلسوزان گفته اند، اما اقدام اخیر، ضرورت تکثیر رسانه های بین المللی نهضت جهانی مقاومت را دو چندان می کند. هیچ شکی وجود ندارد که در کشاکش تهاجم چندجانبه آمریکا به ایران اسلامی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، حقوق بشری و حتی نظامی، حوزه رسانه در پیشانی آن هاست. به ویژه آن که برنده ترین تیغ جبهه مقاومت در رویارویی با استکبار جهانی، تبیین حق و باطل برای جهانیان است. ما باید با ملت ها سخن بگوییم و ناگزیر از فعال شدن هرچه بیشتر در عرصه دیپلماسی عمومی هستیم، به ویژه آن که اندیشه انقلاب، برای ملت ها جاذبه دارد و رساندن این پیام نیازمند رسانه است.

3.  متاسفانه، حلقه تحریم رسانه ای ، با اقدامات نسنجیده برخی غربگرایان در داخل کشور، تنگ تر می شود. به عبارت دیگر، جوانان رسانه ای انقلاب، از مظلومیتی مضاعف و دوگانه رنج می برند، از یک سو آمریکاست که رسما رسانه های آن ها را از بیخ و بن مسدود می کند و سوی دیگر، برخی چهره های دولتی هستند که تلاش می کنند برخی از برنامه های تلویزیونی تولید شده توسط جوانان انقلابی پخش نشوند و یا اگر هم بنا بر پخش آن هاست، حداقل زنده نباشد تا بتوانند روی محتوای آن ها، اعمال محدودیت کنند.

نمونه دیگر روزنامه‌ای است که اینجانب در آن، افتخار خدمت به خانواده بزرگ رسانه را دارم. «رسالت»، چند بار به علت یادآوری برخی از شعارها و برنامه های دولت، تذکر گرفته و تهدید شده است. البته همه این ها، نشان از آن دارد که مسیر فرزندان رسانه ای ملت انقلابی ایران، درست است و به فرمایش امام راحل، روزی که این ها از ما عصبانی نباشند، باید در عملکرد خود شک کنیم.