جوسازی علیه شورای نگهبان تازگی ندارد

 حجت‌الاسلام احمد سالک کاشانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره بحث مطرح شده از سوی عباس عبدی در برنامه بدون توقف مبنی بر اینکه «به دلیل نظارت شورای نگهبان بر صلاحیت کاندیداها، مجلس امروز و آینده از کارایی لازم برخوردار نیست» گفت: اگر قرار باشد مجلس یازدهم تراز انقلاب اسلامی باشد، نباید کسانی که مشکلات اقتصادی، اخلاقی، سیاسی یا وابستگی‌هایی دارند وارد مجلس انقلابی شوند، چون این افراد با بسیاری از مسائل انقلاب زاویه دارند.

اخبار سیاسیاو ادامه داد: نکته دوم که باید از آقای عبدی پرسید این است که آیا دستگاه‌های نظارتی باید بر اساس قانون عمل کنند یا خیر، اگر قرار باشد براساس قانون عمل کنند، برای افراد از چهار دستگاه استعلام می‌گیرند و آنها اطلاعات می‌دهند؛ همچنین بر اساس اطلاعات مستند، عمل می‌کنند، این جوسازی علیه شورای نگهبان تازگی ندارد.

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: از اول انقلاب تا الان همیشه  هر کسی در انتخابات مختلف رد می‌شده موضع‌گیری می‌کرده، فحش می‌داده و حمله می‌کرده است. الان هم همین طور است؛ رد صلاحیت شده‌ها برای اینکه قضایای پشت پرده‌‌شان به دست افراد ناظر می‌رسد و بر اساس ضوابط قانونی رد می‌شوند، ناراحتند و حرف می‌زنند.

سالک با تأکید بر اینکه مسائل مذکور به معنای این نیست که نظارت، کارآمدی مجلس را کم می‌کند، اظهار کرد: اگر آقایان واقعا  به این مسئله معتقدند که کارآمدی مجلس، کارآمدی با حضور انسان‌های اصلح، با تقوا، انقلابی، ولایتی و متخصص در زمینه‌های مختلف است، این  موضوع به معنای طرفداری از یک جناح نیست که آقای رئیس جمهور آن حرف‌های جناحی و دو قطبی را مطرح کردند. رسالت شورای نگهبان آن است که انسان‌های اصلح را به مرکز تصمیم‌سازی و قانونگذاری بفرستد. همین الان هم ما از کسانی که رد شدند و دوباره تأیید شدند، نگرانیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تأکید بر اینکه باید به این عده گفت کارآمدی مجلس در صورتی است که مجلس انقلابی باشد، عنوان کرد: ما باید این را تأمین کنیم و چه کسی باید تأمین کند، مردم باید به افراد انقلابی با سابقه، با ظرفیت و تخصص بالا رأی دهند، شورای نگهبان هم در این قضایا باید نظارت خودش را داشته باشد؛ لذا نمی‌شود این را حذف کرد، اما حمله به شورای نگهبان هم در خارج کشور و هم در داخل ایران زیاد است .

سالک در خصوص  موضوع دیگر مطرح شده از زبان مهمان برنامه بدون توقف با این مضمون که «تصمیم‌گری در سطح سران قوا و تشکیل شورای هماهنگی سه قوه، اختیارات را از مجلس سلب کرده است» اظهار کرد: نه این هم مشخص است، آقای رئیس جمهور گفتند ما بر تصمیم‌سازی اختیارات نداریم، مقام معظم رهبری فرمودند سران سه قوه تصمیم بگیرند، این هم موقت است، ادامه نخواهد داشت و تصمیم‌سازی برای مجلس است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم در ادامه در خصوص نقش رسانه ملی در اطلاع‌رسانی درست و شفاف در زمینه انتخابات گفت: رسانه ملی دانشگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی و زبان ملت ایران است، بنابراین این زبان باید صادق و شفاف باشد و مخلصانه مطلب داشته باشد. نقش رسانه ملی در هدایت جامعه نقش مهمی است و این مطلب را نباید فراموش کرد که اخبار صحیح و تحلیل‌های درست علمی به جامعه سمت و سو داده است و باعث رشد جامعه در ابعاد مختلف می‌شود.

او یادآور شد: این رسانه در دعوت توده‌های مردم به انتخابات سال ۹۸ قطعا نقش‌آفرین است، لذا باید مستمر، محکم و شفاف مبتنی بر مجموعه سیاست‌های نظام از عامه مردم برای حضور در انتخابات دعوت شود و این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی است. این در شرایطی است که تمام شبکه‌های مجازی بیگانگان، شبکه‌های ماهواره‌ای، سایت‌ها همه در تحریم انتخابات سال ۹۸ بسیج شدند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان با تأکید بر اینکه ما امروز باید در دو صحنه بزرگ مبارزه کنیم، بیان کرد: یکی مبارزه با تبلیغات سایت‌ها، فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای، تحلیل‌های انحرافی و طرف دیگر، هدایت جامعه به سمت حضور پر شور و شعور در صحنه انتخابات است؛ رسانه ملی باید فرمایش‌های مقام معظم رهبری را برای توده مردم متناسب با ادبیات قشر‌های مختلف جامعه تبیین کند، این رسالت بزرگی است که برای تحقق آن باید مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام حرکت کنیم.