حمله به شورای نگهبان مصداق نفوذ است

 فاطمه آجرلو نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله به شورای نگهبان توسط یک جریان خاص گفت:  نظارت استصوابی موضوعی است که اساس و لزوم آن در قانون اساسی آمده است.

اخبار سیاسی- او ادامه داد: علاوه براین در شورای نگهبان هم مجتهدان با حکم مقام معظم رهبری حضور دارند و هم حقوق دان هایی که توسط قوه قضائیه معرفی و با رای نمایندگان مردم انتخاب می شوند؛ بنابراین این جایگاه نظارتی کاملا قانونی است، زیرا باید بر کسانی که اعلام خدمتگذاری برای مردم می کنند نظارت داشته باشند.

 افرادی که درصدد زیر سوال بردن جایگاه شورای هستند، فردا به خود اجازه می‌دهند جایگاه سایر ارکان نظام را هم زیر سوال ببرند

آجرلو افزود: علاوه بر این موضوع نظارت و شورای نگهبان  جزو مفاد قانون اساسی است، پس لازم الاجراست و بر اساس اصل ۹۹ قانون اساسی ، شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرای عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید امام خمینی (ره) به اهمیت شورای نگهبان، گفت: همانطور که امام فرمودند مجلس عصاره فضائل مردم است و در راس امور قرار دارد، پس هرچقدر دقت اعضای شورای نگهبان دربررسی صلاحیت و سلامت کاندیداها بیشتر باشد، ما مجلس سالم ، پاک ، متعهد و توانمند تری خواهیم داشت .

فعال اصولگرا همچنین با اشاره به بهانه جویی جریان اصلاحات بیان کرد: افرادی که امروز درصدد هستند تا جایگاه شورای نگهبان را زیر سوال ببرند قطعا، فردا به خودشان اجازه می‌دهند که جایگاه مجلس سایر و ارکان نظام  و جایگاه مجلس خبرگان را زیر سوال ببرند و آرام آرام پا در خطوط قرمز نظام هم خواهند گذاشت.

او خطاب به جریان اصلاحات گفت: چطور این آقایان تا زمانی که خود رد صلاحیت نشده بودند جایگاه نظارت استصوابی را قبول داشتند، اما حالا که بنا بر مستندات محکم و متقن خودشان رد صلاحیت شدند، بلوا به پا می کنند که باید این نظارت استصوابی مورد بازبینی  قرار بگیرد؟ و چطور وقتی که خودشان با بی اخلاقی و مستند سازی زمینه رد صلاحیت دیگران را فراهم می کردند آن زمان نظارت استصوابی یک جایگاه عالی داشت، ولی حالا که خودشان رد صلاحیت شدند در صددند تا کل سیستم و تشکیلات قانون را زیر سوال ببرند؟

فعال اصولگرا افزود: همان زمان که تایید  صلاحیت می شدند و با خوشحالی دفاع می کردند از این جایگاه، پس امروز هم باید بروند سراغ اصلاح خودشان تا اینکه بخواهند این جایگاه را زیر سوال ببرند، موضوعی که خلاف مر قانون است و دستگاه های نظارتی باید ورود کرده و جلوی این قانون شکنی هارا بگیرند .

افرادی که به نظارت استصوابی حمله می‌کنند درصدد فرار رو به جلو هستند

آجرلو تاکید کرد: معتقدم که مقام معظم رهبری در حوزه نفوذ وقتی تاکید می فرمایند یکی از نمادهایش همین است، یک روز کل انتخابات را با شعار تقلب زیر سوال می برند، یک روز وقتی رد صلاحیت می شوند شورای نگهبان را ، اگر قرار باشد هر کاندیدایی وقتی خود رد صلاحیت شد کل سیستم و تشکیلات را زیر سوال ببرد، هم خلاف قانون ، هم اخلاق و هم خلاف نظام ولایتمداری است.

عضو هیات علمی دانشگاه حمله به شورای نگهبان توسط جریانی خاص را مصداق نفوذ دانست و ادامه داد: وقتی که مقام معظم رهبری به عنوان یک حکیم فرزانه و به عنوان ولی امر مسلمین جهان چندین سال پیش نفوذ را به همه افرادی که دلشان برای ایران و نظام و اسلام می‌تپد متذکر می‌شدند، اما ما مدعیان ولایت مداری این امر را جدی نگرفته و در سر لوحه اقدامات خود قرار نمی‌دهیم، نتیجه این می‌شود که حال بخود اجازه می‌دهند هرروز یک بلوا و آشوبی راه بیاندازند .

نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل این  بهانه جویی ها هم در اصل فرار از عملکرد خودشان است، زیرا الان مردم واقعا از ناکارآمدی مدیران،  و از این وضع معیشت ناراضی و گله مند هستند و همانطور که شاهد بودیم زمان شهادت سردار سلیمانی مردم محکم پای نظام و انقلاب و ولایت ایستادند، به همان اندازه به بی کفایتی مدیران منتقد هستند. انتقاد و مطالبه از مسئولین حق مسلم مردم است.

او تاکید کرد:  مدعیان ولایت وقتی رد شدند ، چرا بلوا می کنند و همه شعارهای قبلی خود را زیر سوال می برند. مهم این است که نظام و ولایت استوار باشد،نامزدها بهتر است به جای اینکه ساعت ها وقت مجلس را به دلیل  رد صلاحیت ها به خود اختصاص دهند به امور مردم رسیدگی کنند.

آجرلو در پایان تاکید کرد: به نظرم افرادی که امروز موضوع نظارت استصوابی را مطرح می کنند فرار رو به جلو کرده و بجای پاسخگویی به مطالبات بحق مردم در مقابل مدیریت هایی  که تا امروز در کشور داشتند به آشوب و غوغا سالاری می پردازند در این شرایط حساس کشور بهتر است همه به قانون احترام گذاشته و تمکین کنند.