بورل در تهران با روحانی، لاریجانی و ظریف دیدار می‌کند

 ساعاتی بعد از رسانه‌ای شدن سفر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، اتحادیه اروپا درباره این سفر دو روزه بیانیه صادر کرد.

اخبار سیاسیدفتر سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه از سفر بورل به تهران در روزهای سوم و چهارم فوریه (۱۴ و ۱۵ بهمن ماه) و دیدارهای او با حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران خبر داد.

طبق اعلام این دفتر، سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدارهایش با مقام‌های ایران، «فرصتی برای رایزنی در خصوص تحولات جاری فراهم خواهد کرد».

به گفته دفتر بورل، وزرای خارجه اتحادیه اروپا به او برای انجام مذاکرات دیپلماتیک با شرکای منطقه‌ای، کاستن از تنش‌ها و تلاش برای حصول به راه‌حل‌های سیاسی ماموریت و اختیار مهمی داده‌اند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «سفر (بورل به تهران) همچنین فرصتی برای تاکید بر تعهد قوی اتحادیه اروپا به حفظ برجام و صحبت درباره روابط دوجانبه و همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران خواهد بود».

پیشتر، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران خبر داده و گفته بود: «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای نخستین بار پس از تصدی این سمت فردا (دوشنبه) به ایران سفر می‌کند .