فعال کردن "مکانیزم ماشه" باج‌خواهی اروپایی‌ها از ایران است

 مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیم اروپایی‌ها برای فعال کردن " مکانیزم ماشه " علیه ایران، گفت: اروپایی‌ها در تعهدات‌شان ذیل برجام بدعهدی کرده‌اند، حالا هم به دنبال فرافکنی و فرار به جلو برای لاپوشانی نقض عهدهای‌شان هستند.

اخبار سیاسی- وی با تأکید بر اینکه "مکانیزم ماشه" به ابزاری برای باج‌خواهی علیه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است، اظهار داشت: اروپایی‌ها قصد دارند با فعال‌سازی "مکانیزم ماشه"، از برنامه‌های صلح‌آمیز ایران در چارچوب برجام، سوء‌استفاده کرده و به نوعی باج‌خواهی کنند، در این شرایط دستگاه دیپلماسی کشور باید فعالانه و هوشیارانه‌تر عمل کند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: از اتحادیه اروپا انتظار میرفت که مستقل از آمریکایی‌ها در چارچوب برجام تصمیم‌گیری کند، اما ظاهرا آنها تابع سیاست‌های یکجانبه‌گرای آمریکایی‌ها هستند و از خودشان اراده‌ای ندارند.

گودرزی، تصمیم برای اِعمال "مکانیزم ماشه" از سوی اروپایی‌ها را تهدیدی توخالی دانست و گفت: اروپایی‌ها قصد دارند با تهدید برای اِعمال "مکانیزم ماشه" و فعال‌سازی آن، جمهوری اسلامی ایران را در مسیر دستیابی به فناوری هسته‌ای متوقف کرده و به نوعی برای خودشان زمان بخرند.

وی ادامه داد: اروپایی‌ها خودشان هم می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح‌ هسته‌ای نبوده و در آینده نیز قصدی برای دستیابی به این سلاح نخواهد داشت، اما با پیروی از سیاست‌های یکجانبه‌گرایی آمریکایی‌ها در مسیر توسعه روابط دست‌اندازی می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم دستگاه دیپلماسی کشور باید فعالانه‌تر نسبت به فعال‌سازی "مکانیزم ماشه" از سوی اروپایی‌ها اقدام و از ظرفیت‌های بین‌المللی برای خنثی‌سازی توطئه آمریکایی‌‌ها و اروپایی‌ها برای منزوی کردن ایران در عرصه جهانی استفاده کند.