ربیعی: دولت فشاری به صدا و سیما برای عدم پخش زنده ثریّا و جهان‌آرا وارد نکرد

 علی ربیعی سخنگوی دولت امروز دوشنبه 14 بهمن در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: این هفته مصادف با چهل‌ و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی، چهلمین سالگرد برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی و بهار انتخابات است.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: استقرار نظام جمهوری اسلامی با حکم شخص یا گروهی خاص اتفاق نیفتاد بلکه خواست عمومی بود.

ربیعی گفت: همه باید در پای صندوق‌های رای حضور داشته باشیم؛ مطالبی که این روزها رییس جمهور و من به عنوان دولت گفته ایم در همین راستا بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید و با همین حضور می‌تواند تداوم داشته باشد و انتخابات به عنوان یکی از ارکان نظام، بستر حضور مردم است.

سخنگوی دولت گفت: شاید در هیچ دوره ای فشار بین المللی بر ایران به این حد نبوده است.

ربیعی در مورد سفر مسئول سیاست خارجی اروپا گفت: این اولین سفر ایشان به ایران است و امیدواریم این سفر بتواند در مورد مسائل اخیر درباره برجام که علت آن هم عدم تعهد اروپا به تعهداتش است مفید باشد؛ ما نمی خواهیم اروپا را به سمت آمریکا هل دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت به صدا و سیما برای عدم پخش تعدادی از برنامه های صدا و سیما فشاری وارد کرده است؟ بیان داشت: ما فشاری به صدا و سیما برای عدم پخش زنده نداشته‌ایم؛ نماینده قوه مجریه در هیئت بر نظارت بر صدا و سیما به من گفت اصلا موضوع برنامه جهان آرا در جلسه مطرح نشده بود. 

ربیعی گفت: امیدوارم همه برای پاسخ به نقدها در صدا و سیما امکان صحبت داشته باشند؛ 20 و 30 چند شب پیش بخشی از یادداشت مرا به شکلی بیان کرد که گویی صدای آمریکایی‌هاست؛ ای کاش خنده‌های نتانیاهو در موقع خروج آمریکا از برجام را نیز نشان می داد!

ربیعی در مورد نوع پرداخت خسارت هواپیمای اوکراینی گفت: ما به روش های بین المللی این کار را انجام می دهیم.

سخنگوی دولت در مورد حذف پاراگراف سوم مصوبات شب گذشته هیئت دولت درباره مقابله با ویروس کرونا گفت: من ندیدم.

ربیعی در مورد تحویل دارو به ایران توسط کشور سوییس گفت: انتظار ما از اینستکس فراتر از این نیست و قطعا برآورده کننده خواسته های ما نیست.

وی ادامه داد: جالب است که آمریکا در کمال وقاحت و دورویی از اینستکس حمایت کرده است، در حالی که خود آمریکا تحریم را صورت داده است و قطعا این موضوع را جنایت علیه بشریت می دانیم و حق پیگیری حقوقی داریم.

سخنگوی دولت گفت: از دولت سوییس تشکر می کنیم، پول این داروها هم برای خود ما بوده که آمریکا اجازه ورود به کشور را نمی‌داد.

وی در مورد نقش انتخابات در کشور افزود: امروز نشان مقاومت در برابر فروپاشی ایران و نیز نشان اینکه صندوق آرا تعیین کننده آینده این کشور است چیزی جز اینکه ما به پای صندوقهای رای برویم نیست. ما همه تلاش خود را برای فراهم آوردن چنین بستری فراهم می کنیم بستری که در آن انتخابات با سلامت کامل صورت پذیرد.

ربیعی ادامه داد: اگر چه برخی دغدغه‌هایی درباره امکان حضور برخی جریان‌های سیاسی در این انتخابات را بر زبان آورده اند، اما ما با احترام به این دغدغه ها و نگرانی‌ها معتقد هستیم که حضور معنادار در انتخابات برای پاسخ به تهدیدات الزامی است و همه باید در پای صندوق ها حاضر شویم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما مطالبی را که در این روزها مطرح کرده ایم همه در راستای دلسوزی برای ایران و انقلاب بوده است چرا که معتقدیم اگر انتخابات پرشورتر باشد و صدای مردم در داخل کشور در داخل بلندتر باشد و شنیده شود صدای بیگانه که خیر ملت را نمی خواهد از بیرون و رسانه‌های وابستگان به آنها کمتر و اصلا شنیده نخواهد شد.