سیاست ایران در دفاع از فلسطین از ابتدای انقلاب ذره‌ای تغییر نکرد

شبکه المیادین در ادامه پوشش اخبار انتخابات مجلس و تحولات مرتبط با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تحت عنوان «ایران ۲۰۲۰»، یکشنبه شب در گزارشی اعلام کرد که ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به آرمان فلسطین متعهد بوده است. 

اخبار سیاسی- المیادین در این خصوص با «مصیب نعیمی» سردبیر روزنامه عربی الوفاق (چاپ تهران) گفت‌‌وگو کرد.

نعیمی در پاسخ به این سوال المیادین که «ایران در ادامه سیاست تعهد همیشگی به آرمان فلسطین، چگونه می‌تواند در کنار متحدان خود و گروه‌های فلسطینی، معامله قرن را شکست بدهد؟»، گفت: شما می‌دانید که دفاع از فلسطین که خاکش اشغال شده است، موضع واقعی ایران است و تاکتیک و سیاستی موقت و حتی مثلا یک راهبرد نبوده و نیست بلکه به شکل واقعی حامی حق فلسطین است.

 نعیمی گفت:‌ ایران دفاع از فلسطین را از اصول و وظایف خود می‌داند و خطی سیاسی موقت نیست. دولت‌های متعددی هم در ایران بر سر کار آمده‌اند اما این سیاست هیچ گاه ذره‌ای تغییر نکرده است. گذر زمان هم نشان داده که توطئه‌های اسرائیل صرفا علیه فلسطین نیست و به آن محدود نمی‌ماند. رژیم صهیونیستی به هیچ قانون و قاعده‌ای پایبند نمی‌ماند. الان هم من معامله قرن امر مثبتی است؛ از این حیث که این طرح، طرح ترامپ و نتانیاهوست و اندیشه صهیونیستی کسی مثل ترامپ را نشان می‌دهد و مقاصد واقعی آنان را نشان می‌دهد. کسی که چند روز پیش با ترور سردار قاسم سلیمانی چهره واقعی خود را نشان داده بود. 

مصیب نعیمی افزود: این طرح سبب روشنی موضع واقعی آمریکا شد. آنهایی که به صلح با رژیم صهیونیستی می‌اندیشیدند اکنون با واقعیت این رژیم و آمریکا مواجه شده‌اند. تا چندی پیش برخی گمان می‌کردند که آمریکا نقش میانجی را میان فلسطین و رژیم صهیونیستی ایفا می‌کند اما الان می‌بینند که آمریکا یک طرفه مذاکره است. جمهوری اسلامی از ابتدا یعنی از چهل و یک سال پیش که پا به عرصه گذشته ماهیت این رژیم را می‌دانست و با آن مخالفت کرده بود.

 این کارشناس سیاسی در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز انتخابات در ایران گفت:‌ از ابتدای انقلاب، ایران بر برگزاری انتخابات و اخذ آراء مردم اصرار داشته است. در طول چهل و یک سال گذشته حدود سی و شش انتخابات برگزار شده که حدودا سالی یک انتخابات برگزار شده است. و این انتخابات حتی در زمان جنگ تحمیلی هم متوقف نشد. امام خمینی دستور داده بود که جز برخی مناطق که در اشغال دشمن بود، در همه جا انتخابات برگزار شود. انتخابات از جمله اصولی است که جمهوری اسلامی ایران بر آن تکیه دارد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره مشارکت مردم در انتخابات و نظر برخی کشورهای غربی در این خصوص گفت که مردم با وجود مشکلات همیشه در انتخابات شرکت کرده‌اند. آمریکایی‌ها همیشه در این خصوص اشتباه کرده‌اند. اخیرا که سردار قاسم سلیمانی را ترور کردند وزیر خارجه آمریکا گفت، ایرانی‌ها از این مسئله خوشحالند اما ساعاتی بعد و در تشییع باشکوه حاج قاسم مردم نشان دادند که چه موضعی دارند. تجربه به ما می‌گوید که بیگانگان هر وقت علیه حضور مردم در انتخابات موضع گرفته‌اند، مردم ایران بخوبی متحد شده و حرف خود را به دشمن زده‌اند.