سالک تشریح کردچرا عربستان برای هیات ایرانی ویزا صادر نکرد؟

 احمد سالک کاشانی با بیان اینکه بر کسی پوشیده نیست که دولت استعمارزده عربستان سعودی عامل اسرائیل و آمریکا در منطقه است، گفت: اگر تا سال‌های گذشته این موضوع وضوح نداشت اما امروز کاملا مشخص شده که عربستان سعودی مجری سیاست های دیکته شده رژیم صهیونیستی و اسرائیل است.

اخبار سیاسینماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف معامله قرن این است که سفارت اسرائیل در کشورهای عربی فعال شود افزود: اینکه عربستان سعودی برای نشست خاورمیانه به هیات ایرانی اجازه ورود به جده را نداد امر بعیدی نیست زیرا همان طور که اشاره شد مقامات این کشور نوکر آمریکا هستند و به طور قطع آمریکا اجازه صدور ویزا برای هیات ایرانی را نداده است.

 وی با یادآوری صادر نکردن ویزا برای وزیر امور خارجه کشورمان برای ورود به واشنگتن گفت: شاهدیم که عملکرد آمریکا و عربستان سعودی در برخورد با هیات ایرانی کاملا یکسان بوده و  این اثباتگر آن است که عربستان مجری بی چون و چرای تصمیات آمریکا است.

سالک با محکوم کردن اقدام عربستان، چنین رفتارهایی را ناشی از اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواند و افزود: مقامات عربستان نگران بودند که با حضور هیات کارشناسی ایران در جده، مقامات جمهوری اسلامی ایران دفاع جانانه ای از حقوق مردم فلسطین کرده و ایده معامله قرن را محکوم کنند و این دقیقا همان چیزی بود که عربستان نمی خواست در نشست سازمان همکاری اسلامی مطرح شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه ترس از ایران ناشی از اقتدار، عزت و اشراف جمهوری اسلامی در سطح جهانی است تصریح کرد: عربستان سعودی بدون مجوز اسرائیل و آمریکا اجازه مذاکره با ایران را نخواهد داشت البته مقامات سعودی به دلیل کسری بودجه درباره موضوع حج جداگانه تصمیم گیری می کنند اما برای مباحث سیاسی کلان خاورمیانه به هیچ وجه بدون اذن آمریکا و اسرائیل آب نمی خورند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس با بیان اینکه صادر نکردن ویزا برای هیات ایرانی به ضرر عربستان تمام خواهد شد افزود: به دلیل حضور احزابی از کشورهای عربی در این نشست، موضوع کارشکنی عربستان در ورود هیات ایرانی انعکاس بیشتری خواهد داشت که به هیچ وجه منافع عربستان را تامین نخواهد کرد.