پرداخت وام‌های میلیاردی به افراد فاقد اهلیت در جریان واگذاری شرکت‌های دولتی

 سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی تخلفاتی صورت گرفته که از جمله آن می‌توان به پرداخت وام‌های میلیاردی به افراد متعددی که اهلیت لازم را نداشته‌اند اشاره کرد.

اخبار سیاسی- وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت وام‌های میلیاردی به افراد فاقد اهلیت در واگذاری شرکت‌های دولتی به آنها، افراد زیادی هم در جریان این واگذاری‌ها بوده‌اند که با وجود عدم بازپرداخت وام‌های قبلی و معوقات بانکی آنها مجدداً وام‌های میلیاردی به آنها پرداخت شده است.

عضو هیأت رئیسه هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: در حال حاضر تیم کارشناسی هیأت تحقیق و تفحص در حال بررسی اهلیت کسانی است که شرکت‌های دولتی به آنها واگذار شده و این بررسی‌ها تا ابتدای سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

ابطحی خاطرنشان کرد: در جریان این بررسی‌ها هدف اول ما این است که اگر قانون ابهامی دارد و تفاسیر مختلف از آن صورت می‌گیرد قوانین اصلاح شود و در مواردی هم که تخلفات آشکار صورت گرفته موضوع برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شود. 

وی در پایان گفت: با وجود در پیش بودن بررسی لایحه بودجه سال 99 در صحن و نیز تعطیلات عید نوروز کار هیأت تحقیق و تفحص از سازمان خصوصی‌سازی به گونه‌ای پیش می‌رود که گزارش آن تا نیمه اردیبهشت ماه جمع‌بندی خواهد شد.