ماهیت راهبرد اروپا و آمریکا بر اساس سیاست چماق و هویچ است، نه وعده صادقانه

 اردشیر نوریان با اشاره به خبرهای منتشر شده در خصوص اجرای کانال مالی و تجاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا ، موسوم به اینستکس در آینده ای نزدیک، گفت: ممکن است اروپایی ها برای مدتی اقدامات مالی و مبادلات اقتصادی با کشورمان داشته باشند اما هیچکدام از این موارد مانند اینستکس در چارچوب حقوق ایران در برجام قابل قبول نیست.

اخبار سیاسی- نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع حقوق و منافع ایران اسلامی در برجام کاملا مشهود بوده و اروپایی ها باید به تحقق آنها بپردازند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام صرفا تاکتیک اروپایی ها برای خریدن زمان و فرصت ایجاد کردن در راستای افزایش فشارها علیه ایران است، ادامه داد: به عبارتی ماهیت سیاست اروپا و آمریکا همواره بر اساس راهبرد چماق و هویچ یا فشار سنگین و مذاکره بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در واقع باید اذعان کرد رفتار دوگانه اروپایی ها در مواجه با کشورها در راستای تامین منافع خودشان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد فشار حداکثری آمریکا و فرصت سوزی اروپایی ها دو لبه‌ی یک قیچی برای بریدن یک موضوع هستند.