واعظی: راهی جز مقاومت نداریم

محمود واعظی عصر امروز در جلسه شورای اداری مازندران، اظهار کرد: امیدوار کردن مردم زمینه مدیریت مناسب کشور را فراهم می‌کنند، اگر مردم ناامید باشند ابزار ما ناکارآمد است.

اخبار سیاسی - وی با اعلام اینکه با همه تلاش‌های که دولت در سراسر کشور انجام می‌دهد، عملا خودمان فکر نمی‌کردیم با این فشار حداکثری و تحریمی که کل نظام مواجه است ما بتوانیم در اقصی نقاط کشور پروژه‌های بزرگ را افتتاح کنیم، گفت: کارهای بزرگی در سراسر کشور انجام می‌شود.

 -رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: دولت رسانه به معنی واقعی ندارد که اقدامات آن را به خوبی بیان کند، اقدامات و تلاش‌های دولت باید بازگو شود، خیلی از دولتی‌ها تحت تاثیر جناح مقابل قرار گرفتیم و روی کلمه ناکارآمد تکیه دارند و بعضا با سکوت موافقان دولت هم مواجه می‌شویم.

وی یادآور شد: ما میراث دولت قبلی به ارث رسیده است همه قعطنامه‌های سازمان ملل و شورای حکام قبل از دولت تدبیر و امید بود و تلاش کردیم که موانع را برداریم.

*در برابر آمریکا تسلیم نمی‌شویم

واعظی ادامه داد: ما سه سال تورم تک رقمی در کشور را تجربه کردیم وقتی می‌گفتیم هدف‌گذاری ما تورم تک رقمی است خیلی‌ها فکر می‌کردند که شعار است، از رشد منفی به رشد مثبت و حتی به رشد بالای ۱۱ درصد رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: با روی کارآمدن ترامپ مشکلاتی نه تنها برای کشور ما بلکه برای سایر کشورها و حتی کشورهای حامی آمریکا ایجاد شده است.

واعظی ادامه داد: مسؤولان جمهوری اسلامی ایران تنها جرمشان این است که نمی‌خواستند در برابر فشارهای آمریکا نرمش نشان دهند و تسلیم شوند، هزینه‌ای که ملت و نظام می‌پردازد هزینه‌ای است که برای استقلال خودشان می‌پردازند.

*راهی جز مقاومت نداریم

وی اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم آنچه که مربو ط به داخل کشور است راهی به جز مقاومت نداریم و باید به گونه‌ای کار کنیم که این تحریم نمی‌تواند انسجام ما را برهم بزند و آمریکا را به هدف خودش نزدیک کند، اگر شرایطی که امروز در آن هستیم و با مردم خوب در میان بگذاریم جواب کسانی که دولت را ناکارآمد جلوه می‌دهند پاسخ‌ها به راحتی داده می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: ما در منطقه بسیار حساس زندگی‌ می‌کنیم بعد از یک دوره بسیار طولانی از قبل و بعد از انقلاب با همسایه‌مان در عراق رابطه نزدیک و استراتژیک داریم، حجم روابط اقتصادی ما با عراق ۱۱ میلیارد دلار در سال است و همه تلاش آمریکا و عربستان این است که روابط این کشور را کاهش دهند.

*اگر سردار سلیمانی نبود امروز داعش پشت مرزهای ما بوده است

وی ادامه داد: برای آمریکا بسیار سنگین است که دو کشور شیعه با همدیگر رابطه استراتژیک داشته باشند، در دفاع از یمن اقدامات به حق است، اقدامات شهید سردار سلیمانی زمینه موفقیت در عراق و یمن را به وجود آورده است و اگر سردار سلیمانی این گونه جانفشانی نمی‌کرد امروز داعش پشت مرزهای ما بوده است، اگر این مقاومت در گذشته نبوده است این امنیت در کشور وجود نداشت، ما در مقابل این فشارها استقلال خودمان را افزایش دادیم، طبیعی است که قدرت منطقه‌ای ایران افزایش پیدا کند دشمن این موضوع را برنمی‌تابد.

وی اضافه کرد: حضور مردم در سراسر کشور در بدرقه عظیم از شهید  سردار سلیمانی قدرت ملی و منطقه‌ای ما را افزایش داده است و به پشتوانه این حضور ما توانستیم پایگاه نظامی آمریکا را در شرایط غیر جنگی بزنیم که این اقدام در هیچ جای دنیا دارای سابقه نبوده است که بلافاصله بعد از هدف قرار دادن پایگاه نظامی ترامپ سراسیمه مصاحبه داده که ما تلفاتی نداشتیم.

*باید انتخاباتی سالم برگزار کنیم

واعظی با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: در انتخابات باید طوری عمل کنیم که انتخابات سالم برگزار شود.

وی در ارتباط با وضعیت مازندران بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای توسعه استان وجود دارد، مازندران استانی است که برای کشور بسیار مهم است، ظرفیت نیروی انسانی بسیار مناسبی دارد، نیروی انسانی بسیار قوی در استان وجود دارد این ظرفیت برای توسعه استان بکار گرفته می‌شود.