کاظم جلالی: آمریکا از کارزار تحریم و فشار حداکثری بهره‌ای نمی‌برد

 «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران روسی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در محل خبرگزاری ریانووستی اظهار داشت: علت عصبانیت آمریکا از انقلاب اسلامی ایران، استقلال خواهی و شکستن هیمنه آمریکا در جهان است. 

اخبار سیاسی- سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با اشاره به دستاوردهای نظام اسلامی در حوزه‌های مهم و پیچیده‌ای همچون انرژی صلح آمیز هسته‌ای، علم و تکنولوژی و صنایع دفاعی گفت: علیرغم تحریم‌های سنگین و فشار گسترده آمریکا، ایران نه تنها تضعیف نشده، بلکه قدرتمندتر از همیشه است.

وی برنامه «اقتصاد بدون نفت» را مهم‌ترین اولویت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: براساس آموزه‌های انقلاب، ما می‌توانیم اقتصاد خود را بدون نفت اداره کنیم و این حربه آمریکا را نیز به طور کامل خنثی کنیم.

کاظم جلالی با ارائه مصداق‌های مهمی از مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: در آن دوره سخت، در حالی که ما حتی سیم خاردار برای دفاع از کشور نداشتیم ، آمریکا و غرب پیشرفته‌ترین تسلیحات نظامی را به رژیم بعث عراق تحویل می‌دادند، اما در برابر مقاومت و پایمردی مردان و زنان ایران ، یک وجب از خاک ایران را از دست ندادیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز هم آمریکا از کارزار تحریم و فشار حداکثری بهره‌ای نخواهد برد و انقلاب اسلامی استوار و پرقدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد.