حاج قاسم، آمریکا و رژیم صهیونیستی را خسته کرده بود

مسعود دریس، کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی تنها کسی بود که کشورهای جبهه مقاومت را از بحران‌ها عبور داد، بیان داشت: حاج قاسم فردی بود که نسبت به جبهه مقاومت حق پدری داشت و همه رزمندگان این جریان، او را فرمانده و بزرگ خویش می‌دانستند.

اخبار سیاسی - وی افزود: وجود پرثمر و حضور گرمابخش سردار سلیمانی در تمام جهان اسلام موجب، وحدت، همدلی، یکپارچگی و انسجام در بین نیروهای جبهه حق شده بود و این، چیزی بود که دشمن غربی ـ عبری ـ عربی، تحملش نمی‌کرد.

دریس با بیان اینکه سردار دل‌ها توانسته بود در مدت کوتاهی، گفتمان مقاومت را در بین سربازان خود ایجاد کند، ابراز داشت: سردار شهید گفتمانی بر محور ایثار و جهاد و شهادت در راه خدا،  گفتمان استکبارستیزی، گفتمان استقلال، آزادی و عزت‌خواهی را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه حرکت سردار سلیمانی در جهان اسلام جرقه‌ای برای اتصال به دوران ظهور است، ادامه داد: حاج قاسم آن قدر آمریکا و رژیم صهیونیستی و سایر متحدانشان را خسته کرده بود که دیگر توان مقابله و مواجهه با او را نداشتند. بنابراین نسبت به حذف او اقدام کردند.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با به شهادت رساندن سردار سلیمانی تاریخ مرگ و نابودی خودشان را جلو انداختند، اظهار داشت:  تأثیرات منطقه‌­ای و جهانی حاج قاسم تنها به لحاظ قدرت فرماندهی و اقدامات نظامی وی نبوده است، بلکه هر جا که ضرورت می­‌یافت، او در تراز یک دیپلمات برجسته ظاهر می‌‌شد.