آخرین تلاش‌ها برای وحدت/ پیشنهاد ۲۹+۱ هم نتیجه نداد/ اصولگرایان با ۲ لیست می‌آیند

بعد از چندین جلسه و پیشنهادهای مختلف در نهایت اصولگرایان با ۲ لیست به انتخابات وارد می شود. این درحالی است که واپسین تلاش های برای وحدت لیست ائتلاف تهران با جبهه پایداری به نتیجه نرسید.

اخبار سیاسی - بعد از انتشار لیست اولیه ائتلاف اصولگرایان ، محمدباقر قالیباف اعلام کرد به جهت شرایط اقتصادی کشور لازم است تعداد نامزدهای اقتصادی در لیست بیشتر شود و لذا ائتلاف اصولگراها، مجددا با ترکیب 9 نفره وارد شور و تصحیح لیست قبلی شد.

در همین فاصله حجت الاسلام آقاتهرانی در مصاحبه ای اعلام کرد که جبهه پایداری حاضر است بر سر اصول مشترک و شاخص های اصولی با ائتلاف به وحدت برسد و در اینصورت از انتشار لیست مجزا خودداری خواهند کرد. پیرو این مصاحبه قالیباف در یک توئیت از این موضع استقبال و اعلام کرد که لیست ائتلاف هنوز نهایی نشده است و برای وحدت آماده مذاکره ایم.

یک عضو جلسه در همین زمینه گفت: در جریان مذاکره، درخواست اصلی آقایان آقاتهرانی و محصولی برای ارائه فهرست مشترک حذف قالیباف از فهرست نهایی بود.

حدادعادل با این پیشنهاد مخالفت می کند و پیشنهاد دیگری می دهد که درصورت لیست مشترک، ائتلاف با سرلیستی قالیباف منتشر شود و پایداری با سرلیستی آقاتهرانی که این پیشنهاد نیز از سوی محصولی و آقاتهرانی رد می شود.

در ادامه محمدباقر قالیباف پیشنهاد دیگری می دهد و اعلام می کند حاضر است از لیست کناره گیری کند و به صورت مستقل و منفرد در انتخابات شرکت کند. لیست جبهه انقلاب نیز 29 نفره منتشر شود که این نیز مورد موافقت ائتلاف قرار نمی گیرد و در نهایت نتیجه این می شود که اصولگرایان در انتخابات 98 با ۲ فهرست شرکت می کند.

ساعتی قبل فهرست نهایی جبهه پایداری در تهران منتشر شد و ائتلاف نیروهای انقلاب نیز قرار است تا ساعاتی دیگر فهرست نهایی خود را اعلام کنند.