شمارش معکوس برای انتخابات مجلس/ مجلسی قوی با ایران سربلند

اخبار سیاسی- انتخابات مجلس شورای اسلامی تا چند روز دیگر در 2 اسفند ماه 98 برگزار می شود تا تکلیف 290 کرسی پارلمان مشخص شود.

به گزارش افکارنیوز، نکته جالب در این انتخابات این است که در گذشته اگر نامزد انتخابات 25 رصد رای های ماخوذه را کسب نمی کرد به مرحله دوم کشیده می شد و این مساله را بارها در انتخابات مجلس در دوره های گذشته به ویژه شهرهای بزرگ مثل تهران شاهد بودیم اما بر اساس اصلاح قانون انتخابات کف رای به 15 درصد کاهش یافته و این مساله نشان می دهد احتمالا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

لیست های انتخاباتی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس حالا دیگر مشخص شده و جریان های سیاسی افراد مورد نظر خود را به مردم معرفی کرده تا در رقابتی سالم بتوانند به مجلس راه پیدا کنند.

لیست انتخاباتی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با سرلیستی قالیباف

یکی از مهمترین لیست های معرفی شده برای تهران از سوی جریان اصولگرا و انقلابی لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با سرلیستی قالیباف است.

این در حالی است که حرف و حدیث های فراوانی برای ارائه این لیست به وجود آمد و حتی حزب جبهه پایداری به عنوان یکی از احزاب این جریان سرانجام به این لیست نپیوست تا لیستی جداگانه بدهد.

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

لیست ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی را می توان لیست اصلی جریان اصولگرایی قلمداد کرد که از طیق سنتی ها مانند موتلفه و جبهه پیروان تا تحول خواهان و ایثارگران و رهپویان و جمعیت پیشرفت و عدالت در آن حضور دارند تا با لیستی جامع و افرادی به ویزه جوان و متخصص بتوانند همچون شعار خود ایران سربلند را در مجلسی قوی شکل دهند.

 سر لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی چهره ای شناخته شده برای مردم است، محمد باقر قالیباف که حالا با عزم مجلس و لیستی کارآمد به دنبال مجلس قوی است تا به گفته خودش دولت را مجبور به کار کردن کند.

بیشتر بخوانید:

سوابق اعضای لیست ایران سربلند

 

صف‌آرایی جبهه‌ها بعد از فهرست‌ها

لیست شورای ائتلاف با مشارکت مستقیم مردم بسته شد

دروغگویی بزرگ اصلاح طلبان در نزدیکی انتخابات/ ترفند لیبرال ها برای حضور در مجلس

محسن پیرهادی سخنگوی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی نیز درباره لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این شورا نگاه پایین به بالا برای تشکیل لیست داشتیم و همچنین دخالت و مشارکت مستقیم مردم برای تشکیل لیست انجام شد. حتی در مرحله آخر ۱۰ نفر با مشارکت و نظر مستقیم مردم بود.

 

وی افزود: شاکله لیست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی با نظر سنجی مردم بود و این دوره متفاوت‌تر از گذشته و جریان‌های رقیب و حتی گروه‌های همسو بود.

 

اسامی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شعار ایران سربلند

محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی آقامیرسلیم، سیدمحمد آقامیری، عزت الله اکبری تالار پشتی، زهره الهیان ، محسن پیرهادی، سیدرضا تقوی، مجتبی توانگر، مجتبی ثابتی، عاطفه خادمی، سیداحسان خاندوزی، سیدمحسن دهنوی، مجتبی رضاخواه، سمیه رفیعی، فاطمه رهبر، عبدالحسین روح الامینی نجف‌آبادی، مصطفی زمانیان، اقبال شاکری، مالک شریعتی نیاسر، مهدی شریفیان، علی شمسی‌پور، ابوالفضل عموئی، فاطمه قاسم پور، سیدنظام الدین موسوی، الیاس نادران، احمد نادری، سید محمود نبویان، سوده نجفی، کیومرث هاشمی، سیدعلی یزدیخواه.

لیست قالیباف در انتخابات مجلس

در این فهرست ۳۰ نفره نیمی از آن را جوانان حضور داشته و شامل ۶ زن و ۳ شخصیت روحانی نیز می باشد.

جبهه پایداری یا به عبارت دقیق تر حزب جبهه پایداری که در دو دوره قبل مجلس شورای اسلامی تشکیل شد به شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نپیوست و لیستی جداگانه منتشر کرد.

در انتخابات مجلس نهم نیز جبهه پایداری وقتی فضا را خالی از اصلاح طلبان دید فهرستی در مقابل فهرست جبهه متحد اصولگرایان روانه انتخابات کرد اما در مجلس دهم و در زمانی که اصلاح طلبان قدرت را در دست گرفته بودند در لیست اصلی اصولگرایان حضور پیدا کردند.

جبهه پایداری بارها از سوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی دعوت به وحدت و ارائه لیست واحد شد اما در این دوره تصمیم گرفته به صورت مجزا از دیگر اصولگرایان و نیروهای انقلابی پا به عرصه انتخابات بگذارد تا بتواند کرسی های بیشتری را تصاحب کند.

لیست جبهه پایداری برای انتخابات مجلس

مرتضی آقاتهرانی، سید محمود نبویان، محمد سلیمانی، وحید یامین‌پور، رضا تقی پور انوری، غلامحسین رضوانی، الیاس نادران، سید نظام‌الدین موسوی، سید محمد جواد ابطحی، رسول جلیلی، علی خضریان، سید مهدی زری‌باف، روح اله ایزدخواه، بیژن نوباوه‌وطن، علی جعفری، فاطمه آلیا، زهره سادات لاجوردی، آسیه کلاته، بتول نامجو، زهرا ابوالحسنی، محمدصادق شهبازی‌راد، ابوالفضل عفت‌نژاد، مهدی صرامی، محمدحسین طاهری آکردی، محمدرضا باقرزاده اول، فیروز اصلانی، سعید کرمی، احمد سلطانی شیخ علائی، مجتبی ابراهیمی، محمدحسن حسین‌زاده.

وضعیت اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس

اصلاح طلبان در طول دوره ثبت نام انتخابات مجلس و رد صلاحیت ها توپخانه خود را علیه شورای نگهبان بسیج کردند و هر روز نارضایتی و حملات خود را علیه این نهاد انقلابی به شکل های مختلف اعلام کردند.

اما پس از نهایی شدن نامزدهای انتخابات مجلس و علیرغم دروغ بزرگ اصلاح طلبان، سرانجام کارگزاران و دیگر احزاب اصلاح طلب لیست های انتخاباتی خود را ارائه کردند.

لیست حزب کارگزاران سازندگی در انتخابات مجلس

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصارى، محمدحسین مقیمى، افشین علا، محمدرضا نجفى، داوود محمدى، علیرضا محجوب، سیدفرید موسوی، پروانه مافى، سهیلا جلودارزاده، زهرا ساعى، اعظم صمصامى، لیلا کمانى، افشین خلیلى، ابوالفضل رباطى، محمدعیسى انصارى‌فر، هادى احمدى، مهدى آدابى، محمدرضا شریفى، مراد دهدارى، محمدحسین شیخ‌محمدى، وحید توتونچى، محمدهادى انتشارى، محمدرضا بادامچى، محمدنبى ابراهیمى، محمداحسان متقى، خسرو سبحانى، حسن قجاوند، سعید باقرى، سیداحمد حسینى، سیدامیر عسکری

باید منتظر ماند و دید در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کدام جریان سیاسی می تواند دل مردم را به دست آورده و کرسی های مجلس را تصاحب کند.